کد خبر: ۲۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 11
در حال حاضر 15 کمپانی معتبر دنیا در زمینه نخ جراحی از سوی وزارت بهداشت در پورتال imed ثبت شده اند و 80% میزان واردات از کشورهای آمریکا و اروپایی است و تنها دو کمپانی از کشور چین و هند در سامانه imed ثبت شده اند
شفاآنلاین>سلامت> کارشناس تجهیزات پزشکی اداره ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره صحت خبر واردات نخ‌های جراحی بی کیفیت توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، سیدمجید موسوی کارشناس تجهیزات پزشکی اداره ملزومات پزشکی گفت: هیچ گونه مجوز ورود به واردات(Importation) نخ های جراحی بی کیفیت داده نشده و نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 15 کمپانی معتبر دنیا در زمینه نخ جراحی از سوی وزارت بهداشت در پورتال imed ثبت شده اند و 80% میزان واردات از کشورهای آمریکا و اروپایی است و تنها دو کمپانی از کشور چین و هند در سامانه imed ثبت شده اند که آنها نیز به لحاظ کیفی مطابق با ضوابط وزارت بهداشت(Health) بوده و دارای FDA آمریکا و CE اتحادیه اروپا هستند.

 موسوی گفت: این دو کمپانی چینی و هندی از سال 1390 وارد بازار ایران شده اند و با توجه به قیمت قابل رقابت و مناسب و فروش این دو کمپانی در آمریکا و اروپا، دلیلی برای عدم مجوز وجود ندارد و تاکنون نیز گزارش مشکل کیفی از نخ های جراحی وارداتی آنها به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

لازم به ذکر است کلیه اساتید و مراکز درمانی و عموم مردم در صورت مشاهده مشکلات(Difficulties) کیفی نخ های جراحی و سایر تجهیزات و ملزومات پزشکی، می توانند با مراجعه به لینک اعلام مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی در پورتال imed.ir نسبت به ثبت گزارش مشکلات کیفی اقدام کنند تا پس از بررسی و در صورت صحت گزارش برای استفاده عموم به صورت فراخوان اقدام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: