کد خبر: ۲۱۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
چون ميکرونيدلينگ به صورت یک عمل غیر ساینده (نان ابلاتیو) پوست است و بنابراین خطر بروز عوارض رنگدانهای یا تیره شدن رنگ پوست در آن بسیار کم است، اما به هر حال در موارد خیلی نادر ممکن است این عوارض هم مشاهده شود.
شفا آنلاین>سلامت>خطرات و عوارض ميکرونيدلينگ در سطح حداقلی و بسیار کم میباشد. عوارض میکرونیدلینگ معمولاً شامل خشک شدن و یا تشکیل فلسهایی بر روی پوست میباشد. عفونت از عوارض بسیار نادر بعد از ميکرونيدلينگ میباشد. از آنجا که کانالهای ریز تشکیل شده در پوست بعد از گذشت چند دقیقه بسته میشوند و علاوه بر آن، این عمل در کلینیک و در شرایط عاری از عوامل عفونی انجام میشود، بنابراین خطر بروز عفونت بسیار کم خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:چون ميکرونيدلينگ <Micronizing>به صورت یک عمل غیر ساینده (نان ابلاتیو) پوست است و بنابراین خطر بروز عوارض رنگدانهای یا تیره شدن رنگ پوست در آن بسیار کم است، اما به هر حال در موارد خیلی نادر ممکن است این عوارض هم مشاهده شود. البته حتی در صورت بروز چنین عوارضی، حالت موقت داشته و بعد از یکی دو ماه خود به خود برطرف خواهد شد.

شما میتوانید در صورت لزوم با استفاده از یک آرایش مناسب، این عوارض را کاملاً مخفی نگه دارید. اگر شما قبلاً سابقه ابتلاء به عارضه زخم سرد (Cold sore) را داشتهاید، ممکن است که علائم این عارضه در اثر عمل ميکرونيدلينگ مجدداً در پوست شما پدیدار شود.

ممکن است قبل از انجام عمل ميکرونيدلينگ برای جلوگیری از بروز مجدد علائم این عارضه نیاز به تجویز داروهای ضد ویروسی مناسب توسط پزشک باشد.

دوره بهبودی بعد از عمل ميکرونيدلينگ چگونه است؟
شرایط بیمار در دوره بهبودی بعد از عمل ميکرونيدلينگ به طول و تراکم سوزنهایی که در غلتک ابزار دستی وجود دارد، بستگی خواهد داشت. بعد از پایان این عمل، سطح پوست تا حدود 24 تا 48 ساعت به حالت صورتی یا قرمز در میآید و در ظاهر شبیه به پوست سوخته از آفتاب میشود. همچنین مقدار کمی خونریزی و به احتمال بسیار کم، کمی خونمردگی هم در این قسمت از پوست به وجود میآید.

ممکن است برای مدت کوتاهی احساس کنيد که پوست شما گرم و سفت شده و یا خارش دارد. به طور کلی واکنشهای التهابی پوست بعد از عمل ميکرونيدلينگ خیلی کوتاه است و بعد از چند روز به طور قابل توجهی برطرف میشود. مدت زمان بروز این واکنشها به رنگ پوست بیمار نیز بستگی دارد. گاهی از اوقات در صورتی که عمل ميکرونيدلينگ در سطح شدیدتر و تهاجمیتری انجام شده باشد، ممکن است بیمار مقداری پوستاندازی و پوسته پوسته شدن را نیز در محل عمل مشاهده کند. بیمارانی که پوست حساستری داشته باشند و یا افرادی که سن آنها بیشتر است، ممکن است برای بهبودی کامل به یک هفته زمان نیاز داشته باشند.

پزشک آنلاین
دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: