کد خبر: ۲۱۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 05
قیمت دارو در کمیسیون قیمتگذاری، طبق قانون و مقررات انجام شده و ابلاغ شده و در دسترس است و در تمام داروخانه های کشور با رعایت همین قیمت ها ارائه خواهد شد و این افزایش قیمت میانگین حدود ۱۲ درصد است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو با رد ادعای سرعت افزایش قیمت دارو، گفت: قیمت گذاری ها بر اساس مبنای ارز ۴۲۰۰ تومان در ابتدای سال انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، کیانوش جهانپور، در خصوص افزایش قیمت در کمیسیون قیمت گذاری دارو<medicine>، افزود: قیمت گذاری ها بر اساس مبنای ارز ۴۲۰۰ تومان در ابتدای سال انجام شده و با توجه به اینکه بعدا یکسری مواد مانند مواد جانبی و بسته بندی بر مبنای ارز سامانه نیما قرار شد در اختیار صنعت دارو قرار بگیرد، حدود میانگین ۲ تا ۳ درصد به عنوان افزایش قیمت ناشی از مواد بسته بندی هم در نظر گرفته شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: نهایتا قیمت اولیه ۹.۷ درصد یعنی چیزی حتی کمتر از تورم سال گذشته افزایش داشت و موارد اصلاحی هم ماکزیمم دو تا سه درصد میانگین افزایش قیمت ناشی از قیمت مواد بسته بندی داروها بوده و خواهد بود و تا پایان سال همین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت دارو در تمام داروخانه های سراسر کشور یکسان است، بیان داشت: نرخ تک تک اقلام دارویی در سامانه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو درج شده و قابل کنترل است.

غیر از اینکه از طریق شناسه اصالت کالا و استعلام آن که بر روی داروها درج شده، باز هم قیمت قابل استعلام است و ما اساسا چیزی به نام بازار دارویی که به هر دلیلی تحت تاثیر نوسانات ارزی، قیمت گذاری انجام دهد، نداریم مگر در بازار دارویی غیر رسمی یا قاچاق<Smuggling> که ارتباطی به دارو و قیمت دارو و مراکز مجاز ارائه دارو ندارد.

جهانپور ضمن بیان اینکه قیمت گذاری مستقل توسط هیچ جریانی و هیچ محل عرضه رسمی نداریم، گفت: قیمت دارو در کمیسیون قیمتگذاری، طبق قانون و مقررات انجام شده و ابلاغ شده و در دسترس است و در تمام داروخانه های کشور با رعایت همین قیمت ها ارائه خواهد شد و این افزایش قیمت میانگین حدود ۱۲ درصد است.

وی در رابطه با پوشش بیمه ای دارو ها نیز افزود: در این حوزه از محل یارانه بیماران خاص و همچنین مابه التفاوت قیمت ارز که پرداخت می شود، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت این مبالغ را که امسال شاید بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است در اختیار سازمان های بیمه گر قرار می دهند و طبق تفاهمی که با سازمان های بیمه گر انجام می شود با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج، موارد پوشش بیمه ای بالاتر از ۷۰ درصد و حمایت از بیماران در سطح عرضه انجام میشود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: