کد خبر: ۲۱۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 05
بهترین و سریعترین روش پر کردن جای جوش ها تزریق ژل است که ظاهری صاف و هموار در سطح پوست ایجاد می کند، این روش دوره نقاهت ندارد ولی مدت دوام و اثر آن حداکثر یک سال است

شفا آنلاین>سلامت>تعداد افرادی که از اسکارآکنه یا جای جوش (که به صورت فرورفتگی های زیاد در صورت ظاهر می شود) رنج می برند کم نیستند. امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن این اسکار ها و پر شدن آن ها وجود دارد که باید حتما زیر نظر پزشک متخصص پوست بررسی شده و انجام شود. هر روش درمان خاص خود را دارد و باید در شرایط مناسب، محیط استریل و توسط پزشک متخصص پوست انجام شود.

۱- تحریک کلاژنسازی با استفاده از RF فرکشنال :
به گزارش شفا آنلاین:در این روش لایه های زیرین پوست تحریک شده و کلاژن سازی <Collagenization>رخ می دهد. این روش باید در عرض چندماه و حداقل 3 مرتبه انجام شود.
۲- میکرونیدلینگ : روش نوین و موثر در درمان اسکارها می باشد. در این روش سوزن های بسیار ریزی وارد پوست شده و لایه های زیرین را وادار به کلاژن سازی می کند. این روش نیز چند مرتبه باید انجام شود.
۳- لیزر IPL : این دستگاه در مرحله ای که لکه های قرمزرنگ بر روی پوست ایجاد می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.
۴- بازسازی سطح پوست با لیزر CO2 : این روش نیز تهاجمی است و لایه های زیرین پوست را تبخیر کرده و یک هفته زمان می برد تا پوست بهبود یابد. این روش باید یک یا دو بار انجام شود. نتایج حاصل در طول 6 ماه بعد از لیزر حاصل خواهد شد.
۵- تزریق ژل : بهترین و سریعترین روش پر کردن جای جوش ها تزریق ژل است که ظاهری صاف و هموار در سطح پوست ایجاد می کند، این روش دوره نقاهت ندارد ولی مدت دوام و اثر آن حداکثر یک سال است

پزشک آنلاین
دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: