کد خبر: ۲۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 03
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها با بیان اینکه باید به جای پول به مردم شغل داد گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید ریشه کنی فقر است.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام علی یونسی، شنبه در دیدار با علمای اهل سنت استان فارس در شیراز افزود:روش نامناسب پول دادن به مردم که در گذشته باب شده بود، روش دولت تدبیر وامید نیست و به جای پول باید تولید کننده بار آورد.

وی، امنیت را لازمه ایجاد توسعه در استان های جنوب کشور که نیازمند توسعه و رفع بیکاری هستند دانست و ادامه داد: بیکاری منشاء بسیاری از مشکلات است که باید با همکاری و همدلی نسبت به رفع آن کوشید.

حجت الاسلام یونسی گفت: معارف و مکارم اخلاقی در ظرف مناسب خودش محقق می شود که یکی از شرایط تحقق آن نبود فقر است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هم زیستی خوب اهل سنت فارس و شیعیان این استان اظهار کرد: سعدی از جمله شخصیت های برجسته کشورمان است که برای تمام ایرانیان و مسلمانان و غیر مسلمانان جهان قابل احترام است و مظهر اتحاد شیعه و سنی است.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها افزود: بیان سعدی سراسر اخلاق و معرف است و آنقدر در ابعاد زندگی اجتماعی ما نفوذ دارد که همه او را قبول دارند و او را پیشوای اخلاقی خود می دانند.

حجت الاسلام یونسی اضافه کرد: این نفوذ سعدی به دلیل این است که جایگاه عالمی خود را حفظ کرده و با گذشت از خود، به خدا و مردم پرداخته است.

وی، جمهوری اسلامی را یک انقلاب اسلامی و نه انقلاب شیعی دانست و گفت: این انقلاب بر اساس مشترکات و با حضور و تلاش همه اقوام و مذاهب شکل گرفته و فرعیات در آن ملاک نیست.

وی، با اشاره به تهدید دنیای اسلام از جانب افراط و افراطی گری افزود: آنچه امنیت تمام کشورهای اسلامی را تهدید می کند، ظهور گروههای تندرو، خشن و افراطی است که به نام دین دست به خشونت می زنند و خون مسلمانان را می ریزند.

حجت الاسلام یونسی گفت: امروز برخی کشورهای منطقه که به این گروه ها کمک می کردند نیز از کار خود پشیمان شده اند اما دیگر از دست آنها نیز کاری ساخته نیست.

وی اضافه کرد: اما در کشور ایران به دلیل ریشه اخلاقی، فرهنگی و دینی، این افراطی گیری ها ریشه نگرفته و جایی ندارد، چرا که اخلاق ایرانی، اخلاق زندگی مسالمت جویانه است.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها گفت: برخی در راه مبارزه با وهابیت، متاسفانه همه اهل سنت را هدف قرار می دهند که این صحیح نیست و باید حساب آنها از هم جدا شود، چرا که اکثریت اهل سنت خود از مخالفان افراط و افراطی گری هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: