کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
به طور میانگین تنها ۳ درصد بودجه سلامت دولتی به سلامت روان اختصاص داده می شود، که در کشورهای کم درآمد کمتر از یک درصد و در کشورهای پردرآمد تا ۵ درصد است. حتی در کشورهای ثروتمند، در حدود ۵۰ درصد از افراد مبتلا به افسردگی تحت درمان قرار نمی گیرند
شفاآنلاین>سلامت>طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، افسردگی بر بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان تاثیر داشته و علت اصلی ناتوانی و سلامت نامناسب در بین مردم جهان است.
 

به گزارش شفاآنلاین، افسردگی بیماری است که می­تواند هر کسی را در هر سنی و در هر شغلی مبتلا کند، همچنین باعث رنج و اندوه افراد می­شود و توانایی آنان در انجام ساده­ترین کارهای روزانه می­گیرد، کارکرد شغلی فرد را کاهش می­دهد  و گاهی می­تواند عواقب وخیمی برای رابطه فرد با خانواده و دوستانش داشته باشد.

افسردگی در بدترین وضعیت می­تواند به خودکشی<Suicide> بینجامد. خودکشی اکنون دومیم علت مرگ میان افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله در دنیا است. با این وجود، افسردگی قابل پیشگیری و درمان است. شناخت بهتر افسردگی و چگونگی پیشگیری و درمان آن به کاهش برچسب­زنی مربوط به این عارضه کمک می­کند و باعث می­شود شمار بیشتری برای درمان آن کمک بخواهند.
 
افراد افسرده برخی از علائم زیر را دارا می باشند:
خستگی<Fatigue> و کاهش انرژی
تغییر در اشتها بصورت پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها
کاهش یا افزایش خواب
اضطراب
کاهش تمرکز
بیقراری و نا‌آرامی
احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی
افکار خود آزاری یا تمایل به خودکشی
 
البته افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و انتظار می رود نتایج زیر بدنبال طرح این شعار حاصل شود:
 
عموم مردم با افسردگی، علل ایجاد کننده آن و عواقب افسردگی از قبیل خودکشی بیشتر آشنا شوند و بدانند که برای پیشگیری یا درمان آن چه اقداماتی می توانند انجام دهند.
 
افراد مبتلا به افسرده بدنبال درمان آن باشند.
 
خانواده، دوستان و همکاران افراد مبتلا به افسردگی یاد بگیرند که چگونه از آن ها حمایت کنند.
 
طبق اعلام این سازمان، به طور میانگین تنها ۳ درصد بودجه سلامت دولتی به سلامت روان اختصاص داده می شود، که در کشورهای کم درآمد کمتر از یک درصد و در کشورهای پردرآمد تا ۵ درصد است. حتی در کشورهای ثروتمند، در حدود ۵۰ درصد از افراد مبتلا به افسردگی تحت درمان قرار نمی گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: