کد خبر: ۲۱۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
باید دقیقاً گفته شود چه دارویی چه قیمتی داشته و در حال حاضر چه قیمتی دارد. کلی گویی درست نیست. یک نمونه دارو در فضای مجازی دیدم که کسی گفته بود که قیمت آن سه برابر شده
شفآانلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش قیمت دارو و خارج شدن برخی از داروها از پوشش بیمه گفت: از کسانی که از گرانی دارو صحبت می‌کنند، می‌خواهم که کلی گویی و شایعه‌سازی نکنند و به طور مشخص بگویند چه دارویی گران شده یا از شمول بیمه خارج شده که قابل پیگیری باشد.

به‌گزارش شفاآنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره محل مصرف بودجه‌ای که قرار است از صندوق توسعه ملی برای سلامت اختصاص یابد، توضیح داد: این بودجه هنوز ابلاغ نشده است. رهبر معظم انقلاب با اختصاص این بودجه موافقت کرده‌اند اما هنوز این بودجه ابلاغ نشده و بلاتکلیف است.

وی در ادامه اظهار داشت: باید دقیقاً گفته شود چه دارویی(Medicine) چه قیمتی داشته و در حال حاضر چه قیمتی دارد. کلی گویی درست نیست. یک نمونه دارو در فضای مجازی دیدم که کسی گفته بود که قیمت آن سه برابر شده.

در عین حال شرکت مربوطه اعلام کرد 20 درصد افزایش یافته است. اینکه کلی گویی کنیم انصاف نیست. جلسه بعد یک لیستی از داروها به من بدهید تا من بگویم چقدر افزایش یافته است.

وی افزود: این حرف ها همه شایعه است. دقیقاً باید گفته شود چه داروهایی تا من بتوانم پیگیری کنم. اسم دارویی که از پوشش بیمه خارج شده باید گفته شود یا اسم دارویی که چند برابر افزایش(Increase) قیمت یافته است. این کلی گویی بیشتر به بی‌ثباتی بازار کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: