کد خبر: ۲۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
مصرف میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زالزالک، ذغال اخته که رنگدانه قرمز دارند، دارای آنتی آکسیدان‌های زیادی هستند که از ایجاد رادیکال‌های آزاد در مغز جلوگیری می‌کنند و جلوی تخریب سلول‌های مغز را می‌گیرند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص مغز و اعصاب گفت: یکی از عوامل اصلی در کند شدن روند ابتلا به آلزایمر استفاده از رژیم غذایی مناسب در افرادی است که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر فرزاد اشرافی  با بیان این موضوع و تاکید بر اهمیت توجه به تغذیه مناسب و استفاده مواد مغذی اضافه کرد: استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و روغن زیتون و مصرف ماهی‌هایی مثل سالمون که امگا۳ زیادی دارد کمک زیادی به کاهش سرعت ابتلا به آلزایمر<Alzheimer> می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زالزالک، ذغال اخته که رنگدانه قرمز دارند، دارای آنتی آکسیدان‌های زیادی هستند که از ایجاد رادیکال‌های آزاد در مغز جلوگیری می‌کنند و جلوی تخریب سلول‌های مغز را می‌گیرند. ضمن اینکه مصرف مغزهایی نظیر پسته، گردو، بادام و … در افرادی که خطر ابتلا به آلزایمر را دارند بسیار مفید خواهد بود.

اشرافی با اشاره به اینکه تشخیص ابتلا به آلزایمر از طریق معاینات و آزمایش‌های پزشکی تعیین می‌شود، اضافه کرد: این موضوع از این بابت اهمیت دارد که گاهی ممکن است نشانه‌های بیماری‌های مغز و اعصاب شبیه به آلزایمر باشد و با این بیماری اشتباه گرفته شود.


این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: ضمن اینکه مصرف بی رویه داروهای روانپزشکی و برخی از داروها نیز می‌تواند باعث ایجاد فراموشی بشود، ضربات مکرر یا حاد مغزی باعث خونریزی‌های مغزی می‌شود و این خونریزی به صورت مزمن می‌تواند خود را با فراموشی نشان دهد. در کنار اینها رشد برخی از تومورهای مغزی نیز بر میزان حافظه و فراموشی افراد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: اگر ما در کسی که فراموشی در وی به صورت حاد شروع شد باشد یا در معاینه علائم غیرطبیعی مغزی ببینیم حتما معاینات دقیق‌تری شامل تصویربرداری مغزی صورت می‌گیرد.

اشرافی با اشاره به اینکه می‌توان سیر بیماری را با استفاده از برخی داروها کند کرد، گفت: متاسفانه هنوز داروی قطعی‌ای برای درمان کامل این عارضه وجود ندارد اما تلاش‌ها برای کشف چنین دارویی در سطح جهان ادامه دارد.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: