کد خبر: ۲۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 29
آگاهی و آشنایی با علوم جدید مربوطه اهمیت بسیار بسزایی در سلامت کوهنورد و ورزشکار خواهد داشت. از این میان عواملی که در سلامت ورزشکار و پیشرفت حرفه ای او تاثیرگذار است، از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار است
شفاآنلاین> سلامت>  امروزه با توجه به پیشرفت‌های بسیار متنوع در علوم ورزشی و تغذیه ای در کوهنوردی، سنگنوردی، اسکی، فعالیت‌های مرتبط ورزش‌های قابل اجرا در طبیعت<Nature>، هر گونه تغییر جدیدی در علوم مختلف مربوطه می‌تواند آثار بسیار متفاوتی را در تمام ابعاد زندگی ورزشی، حرفه ای و فردی ورزشکار به وجود آورد.

 لذا آگاهی و آشنایی با علوم جدید مربوطه اهمیت بسیار بسزایی در سلامت کوهنورد و ورزشکار خواهد داشت. از این میان عواملی که در سلامت ورزشکار و پیشرفت حرفه ای او تاثیرگذار است، از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماریهای غیرواگیردار به جای بیماریهای واگیردار به دلیل کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی(که گاهای شیوه اشتباهی در زندگی انتخاب می‌کنند) و شیوه‌های تغذیه در افزایش میزان بیماریهای مزمن از طرف دیگر، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ضروری است.

با توجه به موارد ذکر شده نقش بی تحرکی و تغذیه نامناسب و عدم آگاهی و آشنایی نسبت به آنها به عنوان عوامل اصلی در عدم پیشرفت ورزشکار کوهنورد، شیوع آسیب‌های مختلف و متنوع، بیماریها و حتی بروز حوادث و مرگ و میر در کوهستان حائز اهمیت است.

همچنین با توجه به اینکه آگاهی و دانش پایه فیزیولوژیک مربوط به بدن و رشته‌های ورزشی، فعالیت فیزیکی و ورزشی و اصول تغذیه ای مناسب می‌تواند تاثیر مهمی در پیشرفت، آینده ورزشی کوهنورد، پیشگیری از بروز آسیب‌های ورزشی، بیماریها، حوادث و عوارض آنها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آنها داشته باشد،

همچنین بررسی متون و مقالات علمی در مورد فیزیولوژی ورزشی، علم تمرین و اصول تغذیه ای متناسب گویای این مطلب است که ورزش کوهنوردی و رشته‌های مربوطه دارای تاثیرات بسیار مفیدی در زمینه سلامت، پیشرفت ورزشی ورزشکار، پیشگیری از آسیب‌ها و بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است.

در دنیای امروز رشته‌هایی همچون کوهنوردی، سنگنوردی و اسکی جزو بهترین فعالیت‌ها و طبیعی ترین ورزش‌ها برای کسب آمادگی جسمانی و روانی و قدم گذاشتن به دنیای حرفه‌ای و قهرمانی است. تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: