کد خبر: ۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 03
فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص ایمونولوژی، بیماری های آلرژی را در همه جای دنیا به ویژه در کشورهای پیشرفته رو به افزایش دانست و در خصوص راه های مهار آلرژی کودکان به بیان نکاتی می پردازد.توصیه هایی ارایه کرد.
دکتر صبا عرشی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: همان گونه که بیماری های آلرژی در بالغین رو به افزایش است در کودکان هم همین طور است.
وی تصریح کرد: مطالعاتی که طی سالیان اخیر در ایران انجام شد نشان داد آلرژی های تنفسی و آسم در کودکان رو به افزایش است.
وی گفت:ازآنجاکه کودکان زمان بیشتری درخانه هستند معمولأ کودکان نسبت به مواد آلرژی زای داخل خانه خیلی بیشتر عکس العمل نشان می دهند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: در عین حال هر چه سن بالاتر می رود ایجاد آلرژی های استنشاقی مانند گرده گیاهان پر رنگ تر می شود.
وی ضمن اشاره به این که آلرژی های کودکان بیشتر دائمی است نه فصلی بیان کرد: برای درمان حتمأ باید عواملی که در منزل منجر به بروز آلرژی می شود شناسایی و سپس کنترل شوند.
دکتر عرشی اضافه کرد:به همین خاطر از وسایل خواب دارای پر- پشم و کاموا نباید استفاده شود. به علاوه این که درکف منزل؛موکت و قالی نباید روی هم انداخته شوند زیرا در این صورت با رشد حشراتی در منزل آلرژی ایجاد می شود.
وی گفت: آمار نشان می دهد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نسبت به کودکانی که از شیر خشک تغذیه کرده اند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های آسم و آلرژی قرار می گیرند.
متخصص بیماری های کودکان تأکید کرد: طبق آمار کودکانی که با روش سزارین متولد شده اند بیشتر از کودکانی که با روش طبیعی به دنیا آمده اند در معرض ابتلا به آسم آلرژی قرار دارند.
وی با اشاره به این که کودکان باید تا حد امکان از مواد غذایی تازه استفاده کنند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: تا جایی که امکان دارد تغذیه کودکان نباید از مواد غذایی  آماده شده کارخانجات تأمین شود. زیرا در جریان تعبیه مواد غذایی در کارخانجات از افزودنی هایی استفاده می شود که محرک سیستم ایمنی و عامل افزایش بروز آلرژی در کودکان محسوب می شود.
فوق تخصص ایمونولوژی بالینی و آلرژی توصیه کرد: اگر مادران برای جلوگیری از بروز آلرژی بتوانند کیک و بیسکویت را خودشان در منزل طبخ دهند خیلی بهتر است.
دکتر عرشی گفت: کسانی که دچار بیماری های آلرژیک می شوند یعنی ژن آن را دارند . علائم آلرژی هم در کودکان از همان ماه های اول تولد به صورت ضایعات اگزمای پوستی خودش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: البته با افزایش سن،این بیماری به صورت خس خس و آسم خودش را نشان می دهد و در سنین بالاتر به صورت رینیت آلرژی بروز می کند.
به گفته وی بیشتر آلرژی های کودکان به صورت اگزما- آسم آلرژی و همچنین کهیر نیز بروز می کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این که آیا جنسیت در بروز آلرژی میان کودکان موثر است گفت: در کودکان تفاوت چندانی ندارد اما آسم آلرژی میان پسربچه ها نسبت به دختران بیشتر دیده می شود.
وی همچنین افزود: در حالی که در بالغین و سنین میانسالی بیماری های آلرژی در زنان بیشتر از مردان شایع تر است.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: