کد خبر: ۲۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
پدیده فرونشست دشت ورامین، یکی از مخرب ترین عوارضی است که طی سال های اخیر در دشت ورامین به ویژه منطقه ابردژ و نزدیکی ایستگاه راه آهن و منطقه معین آباد رخ داده و تا کیلومترها ادامه دارد
شفاآنلاین> اجتماعی> معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت که نزدیکی فرونشست دشت ورامین با راه آهن سراسری تهران -مشهد خطری جدی است که باید از پیشروی آن جلوگیری کرد.

به گزارش شفاآنلاین: محمد امامی امین روز شنبه در بازدید از دشت ورامین و پدیده فرونشست در این منطقه از استان تهران گفت: افزایش برداشت آب از منابع زیرزمینی باعث شده تا آبخوان ها نابود شده و سطح زمین ترک های عمیق بردارد، پدیده ای که خسارات جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی را با خود به همراه دارد.

وی افزود: برخورد جدی با حفر چاه های غیر مجاز، ممانعت از برداشت بی رویه آب بیش از پروانه بهره برداری و حرکت به سمت شیوه های نوین آبیاری می تواند از افزایش این پدیده جلوگیری کند.
پدیده فرونشست دشت ورامین، یکی از مخرب ترین عوارضی است که طی سال های اخیر در دشت ورامین به ویژه منطقه ابردژ و نزدیکی ایستگاه راه آهن و منطقه معین آباد رخ داده و تا کیلومترها ادامه دارد.

عمق این شکاف ها در مناطق مختلف متغیر است و در برخی از مناطق قابل اندازه گیری نیست.
به گفته مسئولان محیط زیست استان تهران، دشت ورامین با سالانه 36 سانتی متر نشست، رتبه نخست جهان را در اختیار دارد.

هم اکنون فرونشست دشت ورامین تا فاصله ای کمتر از یکصد متری راه آهن سراسری تهران -مشهد گسترش یافته است، مسیری که به گفته مسئولان هر 14 دقیقه یک بار ، یک قطار باری و یا مسافری از آن عبور می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار