کد خبر: ۲۱۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
این شربت تاثیر چشمگیری در کنترل اشتها و چربی سوزی، تقویت دستگاه گوارش، بهبود عملکرد روده‌ها و لاغر شدن افراد دارد؛ این شربت ضد نفخ و بادشکن است و به هضم غذا کمک می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را برای استحکام استخوان‌ها مفید دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت زیره(زیره، زنیان، کرفس) حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، فیبر، منیزیم، منگنز، سلنیوم، روی، فسفر، قند(ساکاروز، فرکتوز، گلوکز)، ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B5، B6، C، E است.
 
برای بررسی خواص شربت زیره و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص شربت زیره
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) درباره مهمترین خواص شربت زیره اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در کنترل اشتها و چربی سوزی، تقویت دستگاه گوارش، بهبود عملکرد روده‌ها و لاغر شدن افراد دارد؛ این شربت ضد نفخ و بادشکن است و به هضم غذا کمک می‌کند.
 
عظمایی افزود: شربت زیره نقش موثری در تصفیه خون، پاکسازی کبد و کلیه‌ها و دفع سنگ کلیه دارد؛ همچنین موجب کاهش چربی خون و کبد (کلسترول و تری گلیسیرید) می‌شود.
 
وی درباره خواص دیگر شربت زیره بیان کرد: این شربت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت بینایی، جوانسازی پوست و مو، استحکام استخوان‌ها، کمک به درمان درد و التهاب مفاصل(آرتریت)، رماتیسم مفصل(آرتریت رماتوئید)، پیشگیری(prevention) از ناراحتی‌های قلبی و عروقی می‌شود؛ همچنین خاصیت ضد انگلی دارد.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره موارد منع مصرف شربت زیره تصریح کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

مواد لازم برای دو لیتر شربت زیره
عرق زیره یک لیتر
عرق زنیان نیم لیتر
عرق کرفس نیم لیتر
لیموترش تازه به مقدار لازم
زیره سبز و سیاه هر کدام 50 گرم
عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت زیره
عرقیجات را با هم مخلوط کنید
زیره را نیم کوب کرده و داحل آن بریزید تا 10 ساعت بماند.
سپس 5 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید
حرارت که متعادل شد (50 درجه) سپس صاف کنید. عسل را اضافه کنید هم بزنید تا قوام بیاید.
سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
برای تهیه یک لیوان شربت زیره 4 تا 5 قاشق غذاخوری شربت را با یک لیوان آب جوش ولرم مخلوط کرده و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید و میل کنید.
مقدار مصرف روزانه این شربت 3 تا 4 لیوان صبح، ظهر، عصر و قبل خواب است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: