کد خبر: ۲۱۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 24
لایه‌ی بیرونی مو را سلولی به نام کوتیکول پوشانده است. کوتیکول‌ها در یک موی سالم به صورت منظم و کنار هم قرار می‌گیرند و باهم هم پوشانی دارند. اگر این سلول‌های کوتیکول آسیب ببینند مو رطوبت و پروتئین خود را از دست می‌دهد و باعث ایجاد موخوره می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>درمان موخوره با وازلین از روش‌های پر کاربرد و مفید برای رفع مشکل موخوره است. وازلین با نگه داشتن رطوبت در مو از دو شاخه شدن و خشک شدن مو جلوگیری می‌کند و باعث کاهش زبری و وزی مو می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، مشکل موخوره امروزه در بین خانم‌ها بسیار شایع شده است و در فضای مجازی روش‌های بسیاری را برای درمان این بیماری ارائه می‌دهند. یکی از گزینه‌ها و روش‌ها استفاده از وازلین است. با ما همراه باشید تا روش استفاده از وازلین برای رفع موخوره<Hair leprosy> را یاد بگیرید.

درمان موخوره با وازلین

برخی افراد برای از بین بردن موخوره مو‌های خود را کوتاه می‌کنند، ولی اگر می‌خواهید مو‌های بلند و بدون موخوره داشته باشید، درمان با وازلین راهکار خوبی است. وازلین از مو مراقبت کرده و آن را آبرسانی می‌کند. همچنین وازلین مو را هیدراته و تغذیه می‌کند.

مواد مورد نیاز

وازلین

حوله مو

روش استفاده از وازلین برای درمان موخوره

مقدار کمی از وازلین را بر ساقه و سر مو‌های خود و قسمت آسیب دیده بمالید. حواستان باشد که وازلین به ریشه‌ی مو<Hair roots>وکف سر نرسد. چون ممکن است پوست سرتان نسبت به وازلین حساس باشد.

ساقه‌ی موی آغشته به وازلین را با حوله ببندید و به رخت‌خواب بروید.

صبح حوله را باز کرده و مو‌ها را با یک شامپوی غیرسولفاته به آهستگی بشویید.

پس از شامپو به موی‌تان نرم‌کننده زده و سپس آبکشی کنید.

این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

خواهید دید که پس از گذشت چند هفته موخوره‌ها درمان شده‌اند و مویی لطیف و بدون وزی خواهید داشت.

مو خوره چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟

مو خوره که نام علمی آن تریکوپتیلوزین است به دو شاخه شدن سر مو می‌گویند. در واقع قسمت انتهای ساقه‌ی مو شکافته می‌شود و به دو قسمت تقسیم می‌شود، (در موارد حاد به سه قسمت هم تقسیم می‌شود)، سپس قسمتی که دو شاخه شده رفته رفته تا ریشه مو پیش می‌رود و در نهایت باعث خرد شدن مو می‌گردد.

چرا موخوره رخ می‌دهد؟!

لایه‌ی بیرونی مو را سلولی به نام کوتیکول پوشانده است. کوتیکول‌ها در یک موی سالم به صورت منظم و کنار هم قرار می‌گیرند و باهم هم پوشانی دارند. اگر این سلول‌های کوتیکول آسیب ببینند مو رطوبت و پروتئین خود را از دست می‌دهد و باعث ایجاد موخوره می‌شود.

عواملی که به کوتیکول آسیب می‌زند

شامپو‌های نامناسب و غیراستاندارد

رنگ مو و اکسیدان

موادی که مو را با آن فر می‌کنند

سشوار بیش از حد (به خاطر گرمای بیش از حد آن)

اتو مو و سوزاندن مو‌ها

تابش آفتاب

تماس طولانی با آب و مواد شوینده

شانه کردن مو در حالت خیس (مو در حالت خیس در ضعیف‌ترین و حساس‌ترین حالت خود است به همین دلیل آسیب پذیری‌اش بالا رفته و ضعیف می‌شود و به دنبالش مو خورده اتفاق می‌افتد). ستاره
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
0
به نظر من موخره هیچ وقت تموم نمی شود چون من موی سرم خیلی بلند بود از همه روش های در مانی استفاده کردم ولی از بین نرفت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: