کد خبر: ۲۱۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
خانم هاي باردار بايد به اين موضوع توجه نمايند که جنسيت جنين و تصوير سه بعدي جنيني که در شکم شان وجود دارد اگر چه زيبا به نظر مي رسد ، ليکن نبايد بيش از حد نظرشان را به اين مسئله معطوف نموده و از پزشک شان بخواهند که فراتر از حد متعارف به انجام سونوگرافي بر روي آنان اقدام نمايد

شفا آنلاین>سلامت>اگر سونوگرافي به دست پزشکان توانمند و باسواد و با تکنيک هاي معقول و دفعات مناسب انجام گيرد فاقد هر گونه ضرري خواهد بود . انجام سونوگرافي براي زمانهاي طولاني ، مقاصد غيرعلمي و خصوصاً توسط افراد غيرپزشک و ناوارد پسنديده نيست .

به گزارش شفا آنلاین:خانم هاي باردار بايد به اين موضوع توجه نمايند که جنسيت جنين و تصوير سه بعدي جنيني که در شکم شان وجود دارد اگر چه زيبا به نظر مي رسد ، ليکن نبايد بيش از حد نظرشان را به اين مسئله معطوف نموده و از پزشک شان بخواهند که فراتر از حد متعارف به انجام سونوگرافي بر روي آنان اقدام نمايد . به نظر مي رسد که انجام سه نوبت سونوگرافي<Ultrasound> در هفته هاي ۱۲ و ۲۶ و ۳۶ حاملگي لازم و کافي باشد .


سونوگرافي در هفته ۱۲ براي اين انجام مي شود که بدانيم آيا اصلاً جنيني وجود دارد يا نه ؟ آيا مغز جنين تشکيل شده است و آيا دوقلويي ها چندقلويي وجود دارد يا خير . سونوگرافي در هفته ۲۶ براي تعيين دقيق سن و مطالعه بدن و حرکات جنين سونوگرفي هفته ۳۶ براي تعيين وضعيت قرارگيري جنين ( آيا عرضي قرار گرفته است ، سرجنين رو به پائين است ، پاي جنين رو به پايين است و ... ) وضعيت جفت ، بند ناف و مايع داخل کيسه آب و ... انجام مي شود . در مواردي که وضعيت خاصي براي مادر يا جنين وجود داشته که يا پزشک معالج تشخيص دهد مي توان دفعات انجام سونوگرافي در طي بارداري را افزايش داد .

مادر عزيز

انجام سونوگرافي هاي مکرر و طولاني بنا به علل غيرعلمي از قبيل تعيين جنسيت جنين آن هم توسط افراد غيرعلمي پزشک و غيرمتخصص در زمان بارداري توصيه نمي شود .

مع هذا هيچگونه گزارشي دال بر عوارض باليني سونوگرافي گزارش نشده و استفاده از سونوگرافي طبق نظر پزشک معالج با رعايت حد اعتدال کاملاً بي ضرر است .

پزشک آنلاین
دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: