کد خبر: ۲۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
انجام اسکلروتراپی باید حتما توسط پزشک متخصص وماهر و آشنا به عروق اندام ها صورت بگیرد . در اسکلروتراپی به ماده اسکلروزان مستقیما به داخل ورید جهت درمان تزریق می شود
شفا آنلاین>سلامت>اسکلروتراپی تزریق مواد اسکلروزان ( لخته کننده خون ) به داخل وریدها است که می توان به صورت liquid یا poam باشد .

به گزارش شفا آنلاین:انجام اسکلروتراپی باید حتما توسط پزشک متخصص وماهر و آشنا به عروق اندام ها صورت بگیرد . در اسکلروتراپی به ماده اسکلروزان مستقیما به داخل ورید جهت درمان تزریق می شود .

مخلوط هوا و ماده اسکلروزان که به آن foam sclerothropy گفته می شود در زیر گاید سونوگرافی به داخل ورید تزریق می شود و باعث لخته شدن ورید شده و رگهای واریسی از بین می رود این روش بسیار موثر و بی خطر می باشد . در طول دوره درمان اسکلروتراپی بیمار ممنوعیت دارویی از جمله ترکیبات آهن و داروهای رقیق کننده خون را دارد .

رگ هایی که داروی اسکلروزان در آنها تزریق می شود احتمال تیره تر شدن در دو هفته اول را دارد و پس از آن لخته ها جذب شده و به طور کلی رگ های واریسی از بین می رود .

از روش اسکلروتراپی برای درمان رگ های برجسته دست نیز استفاده می شود . معمولا از یک تا سه جلسه تزریق داروی اسکلروزان در رگ های دست ، رگ ها کاملا از بین خواهد رفت .

مراقبت های بعد از تزریق بستن دو هفته دست با باند کشی و نخوردن ترکیبات آهن و داروهای رقیق کننده خون می باشد .

پزشک آنلاین
دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: