کد خبر: ۲۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 24
هلال‌احمر به‌عنوان معین دولت در حوزه ‏بهداشت و درمان خدمات چشمگیری داشته است و با روحیه مشارکت داوطلبانه اعضای خود، خدمات درمانی بسیاری در داخل و ‏خارج از کشور ارایه می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب از درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در نجف اشرف بازدید کرد‎. دکترسیدحسن ‏قاضی‌زاده هاشمی که به منظور بررسی عملکرد کادر درمانی و نحوه خدمت‌رسانی به زائران حسینی به نجف سفر کرده است ‏ضمن عیادت از زائران بیمار در درمانگاه حضرت زهرا(س)، از کادر درمانی جمعیت هلال‌احمر قدردانی کرد‎.

به گزارش شفاآنلاین، وزیر بهداشت با اشاره به نقش جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به زائران گفت: «هلال‌احمر به‌عنوان معین دولت در حوزه ‏بهداشت و درمان خدمات چشمگیری داشته است و با روحیه مشارکت داوطلبانه اعضای خود، خدمات درمانی بسیاری در داخل و ‏خارج از کشور ارایه می‌کند‎.»

وی ضمن توصیه به زائران (Pilgrims)در زمینه رعایت نکات بهداشتی و درمانی افزود:«به بیمارانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، ‏توصیه می‌کنم حتما نسخه و شرح وضعیت پزشکی خود را همراه داشته باشند.»

دکتر قاضی‌زاده هاشمی در این بازدید گفت: «تمام تمهیدات‌ لازم برای خدمت رسانی به زائران حسینی صورت‌ ‏گرفته و تیم‌های درمانی‌ ویژه هم با تجهیزات لازم در مرز کشور‌ حضور دارند که در صورت بروز حادثه ناگهانی وارد کشور ‏عراق خواهند شد.‏»

وزیر بهداشت همچنین به همراه دکتر ایرج حریرچی از درمانگاه جمعیت هلال احمر در بیمارستان امام حسین (ع) در کربلا که با ‏همکاری مشترک جمعیت هلال احمر ایران و هلال احمر عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، بازدید کرد‎
.‎
حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از این بازدید ضمن تشکر از فراهم شدن این امکانات گفت: «از تمام دوستانی که از سراسر کشور در ‏اینجا حضور پیدا کردند مانند پزشکان، پیراپزشکان، داروسازان و… تشکر می‌کنم‎.»

وی در مورد میزان رضایت از خدمت‌رسانی افزود:«این موضوع را خود مردمی که حضور دارند می‌توانند بهتر بگویند که چقدر ‏رضایت داشتند. به هر حال در این ایام بخشی از خدمت‌رسانی در داخل کشور، بخشی در مرز و بخشی هم  در طول مسیر ارایه ‏می‌شود. با بازدیدی که من از نجف تا کربلا داشتم به نظر خدمت‌رسانی خوب بود‎.»

وزیر بهداشت افزود: «حتما نواقصی هم در کار وجود دارد و باید تلاش کنیم تا به حداقل برسد‎.»

وی با تاکید بر اینکه زائران هم باید مواردی را رعایت کنند افزود: «اینکه خود زائران هم چه می‌کنند اهمیت دارد. از همین رو فکر ‏می‌کنم یکی از کارهایی که به عهده رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی است، این است که اطلاع و آگاهی کامل برای حضور ‏در چنین مراسمی ارایه دهند به ویژه برای آنهایی که از قبل بیماری‌های (Diseases)صعب‌العلاج داشتند و  اکنون قصد انجام این سفر را دارند. آمدن ‏این افراد به این سفر واجب نیست. به نظرم باید به نحوی اطلاع‌رسانی شود تا در کنار شوری که ایجاد می‌کنند زحمت مردم هم کم ‏شود.»

لازم به ذکر است؛ جمعیت هلال احمر امسال با حضور ٢ هزار کادر درمانی به زائران حسینی در شهرهای زیارتی و ‏مسیرهای راهپیمایی، خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌کند.‏شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: