کد خبر: ۲۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
افرادی که دندان های آسیب دیده دارند، در نگهداری آن ها ناموفقند و مجبور به کشیدن آن ها می شوند چه کارهایی می توانند برای مشکلات پس از آن مانند: مشکلات تکلم، هاضمه، زیبایی و... انجام دهند؟ این مشکل قابل حل است
شفاآنلاین> سلامت> افرادی که دندان های آسیب دیده دارند، در نگهداری آن ها ناموفقند و مجبور به کشیدن آن ها می شوند چه کارهایی می توانند برای مشکلات پس از آن مانند: مشکلات تکلم، هاضمه، زیبایی و... انجام دهند؟ این مشکل قابل حل است!

به گزارش شفاآنلاین: ایمپلنت ها قطعاتی پیچی از جنس تیتانیوم هستند که روز به روز از لحاظ تکنولوژی ارتقا پیدا می کنند. این قطعات به صورت استوانه و بدون جراحی، استرس و درد با مهارت خاصی که از یک دندانپزشک حاذق برمی آید، در جای دندان از دست رفته کاشته می شود.

پس از کاشتن دندان و گذشتن مدت زمانی کوتاه، دندان استخوان سازی می کند و ریشه ای طبیعی پیدا می کند. بعد از آن یکسره قالب گیری انجام می شود، روکش گذاشته می شود و دندانی طبیعی و زیبا برای بیمار ایجاد می شود. پس از طی شدن این پروسه تمام مشکلاتی که پس از کشیدن دندان برای بیمار به وجود آمده بود برطرف می شود. مثلا مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس و کاهش توانایی در ارتباطات اجتماعی که بر اثر از بین رفتن زیبایی بیمار به وجود آمده بود از بین می رود.

علاوه بر این دندان هایی که آسیب دیده اند و رنگ آن ها از حالت طبیعی خارج شده است از طریق روکش های تمام سرامیک به نام زیرکونیا ترمیم می شوند. لابراتوار حرفه ای که وجود دارد روکش کاملا طبیعی برای این دندان ها تولید می کند که روی دندان بیمار قرار می گیرد و بهبودی کامل را برای بیمار به ارمغان می آورد.

مهمترین نکته در بحث های ذکر شده وجود دکتری حاذق و مسلط به تمامی تکنیک های انتخاب، تشخیص و نصب مربوط به ایمپلنت است.

سوال دیگری که ذهن دسته ای دیگر از مراجعان را مشغول کرده است مربوط به شکایت از فاصله بین دندان ها، کجی آن ها و رنگ نامطلوبشان است. این افراد به دو روش مورد درمان قرار می گیرند. اولین روش، استفاده از لمینت های پرسلن سرامیک است که در آن یک پوسته نازک لابراتواری روی دندان ها طراحی می شود و توسط لابراتوار خوب که با دندانپزشک هماهنگ است، ساخته می شوند و روی دندان های معیوب قرار می گیرند. در نهایت دندان ها شکلی شیک و جذاب به خود می گیرند و چهره فرد کاملا دگرگون می شود.

اما در دندان هایی که آسیب دیدگی بالایی دارند از روش دیگری برای لمینت استفاده می شود. در این روش از روکشی تمام سرامیک به نام زیرکونیا استفاده می شود.

در مدلی دیگر از بیماران هم که مشکل خاصی در دندان هایشان ندارند و صرفا برای اصلاح فرم دندان ها مراجعه می کنند، از روشی به نام کامپوزیت ونیر استفاده می شود که در آن با تکنیک های خاصی به تک تک دندان ها فرم داده می شود. دلیل زیبایی ظاهری بسیاری از افراد مشهور مانند بازیگران، خوانندگان، فوتبالیست ها و... استفاده از لمینت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: