کد خبر: ۲۱۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
بعضی از ما راضی از مطب بیرون می‌آییم و بعضی هم ناراضی. رضایت ما از دندان‌پزشک و نحوه کار او تا حد زیادی به دقت ما بستگی دارد. قبل از رفتن به دندان‌پزشکی به این چند نکته مهم توجه کنید
شفاآنلاین> سلامت> اگر قصد رفتن به دندانپزشکی را دارید نکاتی که در این مطلب بیان شده را بخوانید.

غیرممکن است هر کدام از ما در طول زندگی چند بار به دندان‌پزشکی مراجعه نکرده باشیم. بعضی از ما راضی از مطب بیرون می‌آییم و بعضی هم ناراضی. رضایت ما از دندان‌پزشک و نحوه کار او تا حد زیادی به دقت ما بستگی دارد. قبل از رفتن به دندان‌پزشکی به این چند نکته مهم توجه کنید.

حتما از قبل وقت بگیرید. حضور به موقع در محل درمان علاوه بر اینکه نمودار شخصیت شما و احترامتان به دندان‌پزشک است، می‌تواند از بروز استرس‌های بی‌مورد نظیر تلاش برای یافتن جای پارک اتومبیل و دویدن روی راه پله‌ها یا بحث با منشی به خاطر تاخیر و انتظار تا خالی شدن دست دندان‌پزشک پیش گیری کند.

هر کدام از این پیش‌آمد‌ها می‌تواند آرامش شما را هنگام نشستن زیر دست دندان‌پزشک خدشه‌دار کند و تجربه درمان دندان‌پزشکی را بی‌دلیل، سخت‌تر از چیزی کند که باید باشد.

البته اینکه می‌گویند سر ساعت مقرر در دندان‌پزشکی حضور یابید به معنای این نیست که بلافاصله وارد اتاق شوید. کار دندان‌پزشکی قابل‌پیش‌بینی نیست، چون بعضی از درمان‌ها ممکن است مدت زیادی وقت بگیرد.

- دندان‌پزشک را از بارداری خود و هر نوع بیماری و مصرف دارو مطلع کنید. اقدامات دندان‌پزشکی ممکن است سلامت بعضی از بیماران را به خطر بیندازد.

- هنگام مراجعه به دندان‌پزشکی از گیره سر، سنجاق‌های بزرگ و... استفاده نکنید. این کار باعث ایجاد ناراحتی در شما می‌شود و عملکرد دندان‌پزشک را هم با مشکل مواجه خواهد کرد. هنگام کار دندان‌پزشک عینک خود را از روی چشم‌ها بردارید.

- رژلب نزنید. رژ لب باعث آلوده شدن دستکش استریل خواهد شد.

- تشنه و گرسنه نباشید. اگر برای درمان دندان‌هاتان وقت ملاقات دارید، با شکم خالی به دندان‌پزشکی نروید. تشنگی و گرسنگی می‌تواند استانه تحمل درد شما را کاهش دهد و بر اضطرابتان بیافزاید.

اگر قند خون شما پایین باشد ممکن است در میانه درمان دچار افت قند خون شوید و از حال بروید یا حالتان دگرگون شود. از دیگر سو ممکن است دندان‌پزشک به شما توصیه کند پس از درمان‌هایی نظیر جراحی لثه یا کشیدن دندان، تا چند ساعت از خوردن و اشامیدن پرهیز کنید. حساب تمامی این احتمالات را داشته باشید و پیش از ملاقات با دندان‌پزشک گرسنه نباشید.

- قبل از رفتن به مطب دندان‌پزشکی به دقت دندان‌های خود را با نخ دندان تمیز کنید و مسواک بزنید.

- در صورت لزوم همراه داشته باشید. اگر برای دریافت خدمات دندان‌پزشکی اضطراب دارید، یا بناست درمان مشکل و پیچیده‌ای نظیر جراحی لثه یا ایمپلنت برای شما انجام شود، بد نیست از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید در ملاقات با دندان‌پزشک شما را همراهی کند. داشتن یک همراه می‌تواند اضطراب شما را کم کند و به آرامش خاطرتان بیافزاید. در صورت دگرگون شدن حالتان به یاری شما بشتابد و یا اینکه پس از اتمام کار دندان‌پزشکی در راه منزل یا داروخانه شما را همراهی کند.

- دفترچه، آزمایش‌هایی که به تازگی به هردلیلی انجام داده‌اید و عکس دندان و فک که دندان‌پزشک درخواست کرده با خود همراه داشته باشید. البته از تاریخ عکس فک و دهان نباید بیش از ۶ ماه گذشته باشد.

- با کودک وارد مطب دندان‌پزشکی نشوید. کودکان ممکن است روند کار را با مشکل مواجه کنند.

- به نحوه کار دندان‌پزشک از نظر استفاده کردن از دستکش، رعایت کردن بهداشت برای بیماران و تمیز بودن محیط اطراف توجه کنید. اگر از بهداشت دندان‌پزشک و محیط راضی نیستید حتما دندان‌پزشک خود را عوض کنید.

- اگر در مورد توصیه دندان‌پزشک تردید دارید می‌توانید با دندان‌پزشک دیگری هم مشورت کنید.

- پایین بودن بیش از حد دستمزد دندان‌پزشک جای شک و تردید است. آفتاب‌‌نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: