کد خبر: ۲۱۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
پزشکان بیمارستانی در چین پس از معاینه چشم کودکی که توسط والدینش به بیمارستان منتقل شده بود با صحنه‌ای حیرت آور مواجه شدند. آن‌ها حین معاینه متوجه تعدادی کرم شدند که در چشم این نوزاد ۵ ماهه وجود داشتند
شفاآنلاین> حوادث پزشکی> پیدا شدن ۱۱ کرم زنده در داخل چشم یک نوزاد چین موجب حیرت پزشکان شد.

به گزارش شفاآنلاین: پزشکان بیمارستانی در چین پس از معاینه چشم <eye examination>کودکی که توسط والدینش به بیمارستان منتقل شده بود با صحنه‌ای حیرت آور مواجه شدند. آن‌ها حین معاینه متوجه تعدادی کرم شدند که در چشم این نوزاد ۵ ماهه وجود داشتند.

پزشکان با استفاده از موچین ۱۱ کرم را در حالی که زنده هستند از چشم این کودک خارج می‌کنند. حدود ۲۱ دقیقه طول کشید تا پزشکان موفق به خارج کردن تمام کرم‌ها از چشم کودک شوند.

گفته می‌شود این کودک در اثر تماس با حیوانات خانگی یکی از همسایگان و انتقال یک نوع کرم انگلی به تلازیا کالیپدیا دچار شده بود. این کرم‌ها اغلب چشم حیوانات خانگی از جمله گربه‌ها و سگ‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در موارد اخیر در دو قاره آسیا و اروپا انتقال آن از این حیوانات به انسان نیز مشاهده شده است.

گفتنی است؛ خارج کردن تعدادی کرم از چشم این کودک چینی در حالی خبرساز می‌شود که چندی پیش نیز خبر خارج کردن یک سوسک از گوش یک زن چینی خبرساز شده بود. ورود یک سوسک به گوش این زن جوان چینی موجب شد تا او یکی از گوش هایش را از دست بدهد. پس از انجام آزمایش مشخص شد که این سوسک پس از خزیدن، خود را به پرده گوش این زن جوان رسانده و سوراخی را در پرده گوش او ایجاد کرده است. پزشک بیمارستان رنکانگ منطقه دانگوان در استان گوانگ دونگ چین توانستند این سوسک مرده را از داخل گوش این زن ۲۰ ساله خارج کنند.ساعت 24


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: