کد خبر: ۲۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
یک فرد خاطی که با بستن یک قلاده سگ به قسمت عقب خودرو و حرکت در جاده با سرعت بالا دست به حیوان آزاری شنیع زده بود از سوی پلیس این استان شناسایی و دستگیر شد
شفاآنلاین> اجتماعی> مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک فرد خاطی که با بستن یک قلاده سگ به قسمت عقب خودرو و حرکت در جاده با سرعت بالا دست به حیوان آزاری شنیع زده بود از سوی پلیس این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شفاآنلاین: امجد باقری روز یکشنبه افزود: این فرد حیوان آزار که از اهالی یکی از روستاهای اطراف زنجان است، حدود 15 روز قبل در 50 کیلومتری خط جنوبی آزاد راه زنجان - تبریز دست به این اقدام بسیار زشت و زننده زده بود که خوشبختانه با درایت پلیس فتای زنجان در دام قانون گرفتار آمد تا به سزای عمل غیرانسانی خود برسد.

وی اظهار داشت: یک راننده عبوری از مسیر به محض مشاهده صحنه از این عمل غیراخلاقی فیلمبرداری کرده و آن را به منظور اطلاع رسانی در فضای مجازی منتشر کرده بود تا دستگاه های متولی در جریان امر قرار گیرند که خوشبختانه به نتیجه رسید.

آزار حیوانات


باقری با تاکید براینکه حیوان آزاری جرم است و در صورت دستگیری با خاطیان برابر با قانون و مقررات رفتار خواهد شد، افزود: محیط زیست به محض اطلاع از آزار و اذیت این سگ، پرونده تخلف تنظیم و جهت رسیدگی به مرجع قضایی استان تسلیم کرد که با پیگیری های محیط زیست و تلاش مقامات قضایی و انتظامی، این فرد متخلف روز گذشته دستگیر شد و حال در انتظار صدور رای از سوی قاضی پرونده می باشد.

زنجان


مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این سگ آزار دیده و اذیت شده، زنده است و قرار است به منظور نگهداری و تیمار به یک محل مناسب تحویل شود.
باقری از عموم مردم به ویژه دوستداران محیط زیست و حیوانات خواست با مشاهده چنین صحنه هایی، بلافاصله موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای دستگیری فرد خاطی به عمل آید.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حیوان آزاری و همچنین شکایت اداره حفاظت محیط زیست زنجان، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

حفاظت محیط زیست

سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: پلیس زنجان پس از شناسایی این حیوان آزار، با هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری این فرد خاطی اقدام کرد تا پاسخگوی عمل غیرانسانی خود باشد.
وی اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و پس از تکمیل به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی استان تحویل شد. ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: