کد خبر: ۲۱۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 16
این دسر کلیه‌ها و مجاری ادراری را پاکسازی می‌کند و به علت داشتن پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد؛ دسر زغال اخته تسکین دهنده درد است و موجب رفع التهابات ماهیچه‌ها می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را به علت داشتن آنتی‌اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین،دسر زغال اخته حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، تانن، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، اسید‌های آلی، پکتین، منگنز، روی، مس، فیبر، آنتی‌اکسیدان، آنتو‌سیانین، پلی‌فنول‌ و فلاونوئید‌هاست.

برای بررسی خواص دسر زغال اخته و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

    مهم‌ترین خواص دسر زغال اخته

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) درباره مهم‌ترین خواص دسر زغال اخته اظهار کرد: این دسر سرشار از آنتی‌اکسیدان است بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه و پروستات محافظت می‌کند؛ پلی‌فنول موجود در دسر زغال اخته نقش مؤثری در کاهش کلسترول خون دارد و به سلامتی سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر زغال اخته، بیان کرد: این دسر کلیه‌ها و مجاری ادراری را پاکسازی می‌کند و به علت داشتن پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد؛ دسر زغال اخته تسکین دهنده درد است و موجب رفع التهابات ماهیچه‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر زغال اخته تأثیر چشمگیری در جوان‌سازی پوست دارد؛ مواد مغذی موجود در این دسر از ابتلای افراد به آلزایمر پیشگیری و حافظه را تقویت می‌کند؛ دسر زغال اخته نقش مؤثری در تسریع ترمیم زخم‌ها و جراحت‌ها دارد.

عظمایی تأکید کرد: دسر زغال اخته کالری کمی دارد بنابر این موجب لاغری افراد می‌شود، این دسر برای مبتلایان به اگزما و دیابت هم مفید است.

وی یادآور شد: دسر زغال اخته نقش مؤثری در تصفیه خون ، کاهش تب و صفرا، رفع عفونت(Infection) بدن، اسهال، واریس، التهابات و زخم معده، ورم روده و جلوگیری از ابتلا به آب مروارید دارد.

 
مواد لازم برای تهیه دسر زغال اخته (سه تا چهار نفر)

زغال اخته بدون هسته یک پیمانه

عسل به مقدار لازم

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

خامه سه قاشق غذاخوری

آب سرد نصف لیوان

    طرز تهیه دسر زغال اخته

- نخست پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و آن را روی کتری یا سماور قرار دهید تا به خوبی در آب حل شود سپس محلول پودر ژلاتین و آب را کنار بگذارید تا سرد شود.

- زغال اخته و عسل را داخل مخلوط کن بریزید.

- خامه و محلول پودر ژلاتین و آب را به مخلوط زغال اخته و عسل بیفزایید.

- مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و در قالب بریزید.

- دسر را در یخچال قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: