کد خبر: ۲۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
عامل ۹۰ درصد ابتلا به سرطان ریه استعمال سیگار است و حدود چهار درصد به دلیل آلودگی هوا است

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه سیگار عامل 90 درصد ابتلا به سرطان ریه است، گفت: سرطان ریه <Lung cancer>یکی از شایع‌ترین علل مرگ‌و میر به‌علت سرطان است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر پیام آزاده  با بیان این مطلب افزود: بیماری سرطان ویژه افراد بالای ۶۵ سال است اما همچنان افرادی زیادی هستند که به این بیماری مبتلا می‌شوند که عواملی همچون سبک زندگی اشتباه، عدم رعایت اصول تغذیه مناسب، استعمال سیگار و آلودگی‌های محیطی موجب افزایش آمار مبتلایان به سرطان ریه می‌شود.

این آنکولوژیست عنوان کرد: عامل ۹۰ درصد ابتلا به سرطان ریه استعمال سیگار است و حدود چهار درصد به دلیل آلودگی هوا است. بنابراین مردم باید تا حد امکان از این دو عامل دوری کنند و آگاه باشند که چقدر آلودگی هوا می‌تواند در ابتلا به سرطان در زندگی آنها موثر باشد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: بنابر آمار سازمان بهداشت جهانی سرطان، عامل پیشگیری این بیماری خودمراقبتی و امید داشتن است و آنچه که حائز اهمیت است مراقبت شخصی از خود و آموزش پیشگیری از دوران پیش دبستانی و دبستانی به کودکان و نوجوانان در خصوص نحوه صحیح تغذیه‌ای و رعایت اصول درست زندگی است.

وی همچنین گفت: فردی که سیگار می‌کشد کودکان خود را بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد زیرا ریه‌های آنها را حساس‌تر می‌کند.

وی افزود: سرفه کردن از نخستین علائم سرطان ریه است که بعد از آن علائم دیگری همچون تنگی نفس، دفع خلط خونی، تب کردن، کاهش وزن و بی‌اشتهایی در بیمار پدید می‌آید.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: