کد خبر: ۲۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
در حال حاضر 165 دستگاه دیالیز دربیمارستان های دولتی و خصوصی استان وجود دارد که پاسخگوی نیاز 1400بیمار دیالیزی هستند
شفاآنلاین>سلامت>بهره برداری از 30دستگاه دیالیز با همکاری انجمن حمایت<Protection> از بیماران کلیوی و خیریه مهدیه بزودی در استان البرز آغاز خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، دربازدید محمد سعید الموسوی عضوهیات مدیره انجمن ، ازانجمن بیماران کلیوی استان البرز، مجید کرمی مدیراین استان گفت : با توجه به شرایط خاص این استان و مهاجرت خیز بودن آن نسبت به سایر استان ها ، استان البرز از بخش های دیالیز بیشتری برخورداراست اما با این وجود این انجمن در تلاش است تا بخش دیالیز را دربیمارستان های کمال شهر، پردیس و خیریه مهدیه ایجاد و با همکاری خیریه مهدیه بزودی  30 دستگاه دیالیزجدید در این استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه انجمن خدمات رسانی و حمایت ازبیماران دیالیزی است ، گفت :در حال حاضر 165 دستگاه دیالیز دربیمارستان های دولتی و خصوصی استان وجود دارد که پاسخگوی نیاز 1400بیمار دیالیزی هستند.

کرمی با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی درمواجهه با این بیماری و شیوه های پیشگیری از آن گفت: فرهنگ سازی وایجاد آگاهی درخانواده ها و جامعه  ازطریق رسانه های مختلف بخصوص صداو سیما می تواند برخی از مشکلات بیماران کلیوی<Kidney patients> را مرتفع کند.

مدیرانجمن حمایت ازبیماران کلیوی استان البرزبا اشاره به کمک های این انجمن در زمینه تامین هزینه های دارویی ،آزمایش های قبل و بعد از پیوند، هزینه ایاب و ذهاب، مواد غذایی و حتی کمک های بلاعوض نقدی به نیازمندان افزود:درحال حاضر برای راه اندازی بخش دیالیز خیریه مهدیه نیاز به یک دستگاه ژنراتور برق است که امید می رود با کمک خیران این مورد نیز مرتفع شود.

محمد سعید الموسوی عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران نیزضمن بازدید از بخش دیالیز در حال آماده سازی خیریه مهدیه گفت: با توجه به توانمندی های موجود در انجمن استان البرز امکان رفع مشکلات بزرگ بیماران در زمینه های دارویی، آزمایشگاهی ، اسکان، تغذیه وجود دارد و میتوان با تکیه بر این توانمندی ها بخشی از نیازهای بیماران استان را مرتفع کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: