کد خبر: ۲۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 20
در بررسی‌های اولیه از خودرو، ۱۰۰گرم طلا و علاوه بر آن آلات و ادواتی که برای سرقت‌ نیز استفاده می‌شود کشف شده و فرد مورد نظر به همراه خودرو به کلانتری منتقل می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس کلانتری ۱۳۸جنت آباد از دستگیری سارقی که آخر هر هفته همراه با همدستانش از شهرستان به تهران می‌آمدند، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سرهنگ دوم سعید لشینی، اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت در منزلی در خیابان جنت‌آباد شمالی تیم‌های عملیاتی کلانتری ۱۳۸جنت‌آباد به محل اعزام شدند و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط مأموران در محل مشخص شد که ۴ مرد جوان با یک دستگاه خوروی ام‌وی‌ام به محل سرقت‌<Theft> آمده‌ و بعد از انجام سرقت نیز با همان خودرو متواری شده‌اند، در همین راستا با بررسی‌های بیشتر اطلاعات اولیه خودرو توسط ماموران بدست‌آمده و به عوامل گشت‌زنی کلانتری ۱۳۸جنت‌آباد اطلاع داده شد و عوامل با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی موقعیت خودرو را شناسایی کرده و برای دستگیری سارقین اقدام می‌کنند که ماموران پس از اقدام به تعقیب و گریز و تیراندازی، خودروی مذکور را متوقف و راننده که یک مرد جوان حدودا ۳۱ساله بوده را دستگیر می‌کنند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه از خودرو، ۱۰۰گرم طلا و علاوه بر آن آلات و ادواتی که برای سرقت‌ نیز استفاده می‌شود کشف شده و فرد مورد نظر به همراه خودرو به کلانتری منتقل می‌شود.

سرهنگ لشینی با اشاره به انجام بازجویی‌های اولیه از فرد تصریح کرد: فرد مذکور در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که روزهای چهارشنبه هرهفته به همراه سه همدستش به تهران آمده و روزهای پنجشنبه اقدام به شناسایی محل مورد نظر خود کرده و با توجه به تعطیلات آخر هفته و تاریکی هوا اقدام به سرقت می‌کردند،‌ همچنین این افراد در بیشتر موارد واحدهای همکف و اول آپارتمان‌های شمال غرب تهران را شناسایی کرده و با روش‌هایی مثل پنجره روی و بالکن روی اقدام به سرقت می‌کنند.

سارق در دیگر اظهارات خود نیز اعلام کرد که یکی از دوستان وی یک خانه مجردی در محدوده نظام‌آباد تهیه کرده و این افراد تا فرارسیدن زمان مورد نظر برای انجام سرقت در آن مکان استراحت می‌کردند، همچنین با همکاری این فرد با عوامل پلیس همدستانش نیز تحت تعقیب قرار گرفته تا نسبت به دستگیری این افراد نیز اقدام شود.

وی ادامه داد: شاکیان نیز با مراجعه به کلانتری سارق را شناسایی کردند و اموال خود را تحویل گرفتند .

سرهنگ لشینی با توصیه به شهروندان نیز گفت: شهروندانی که در ایام پایانی هفته قصد دارند منزل خود را ترک کنند حتما از بسته بودن پنجره و درب بالکن اطمینان حاصل کرده و از قرار دادن طلا و وجوه نقد زیاد در داخل منزل خودداری کنند،‌ همچنین واحدهای مسکونی طبقه همکف،‌ اول و دوم که دسترسی به آن‌ها از خیابان و حیاط امکان پذیر است حتما از حفاظ ایمنی استفاده کنند و در صورت وجود حیاط با جمع آوری وسایلی که به بالا رفتن سارقین از دیوار کمک می‌کند، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.ایسنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اولین نکته مهم که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین به منزل و محل کار باید به ذهن بسپاریم اینه که حتی اگر فرض کنیم دوربین مدار بسته ممکن بتونه در صورتیکه سارقین ماسک نزده باشند و تصاویرشون در بانک مجرمین پلیس باشه و محل سکونتشون را هم عوض نکرده باشند به دستگیری کمک کنه، ولی هرگز نمیتونه از ورود سارقین پیشگیری کنه، ضمن اینکه حتی اگر فرض کنیم که سارقین شناسایی و دستگیر شوند، هرگز تضمینی برای اینکه بتونیم ازشون مالی پس بگیریم نخواهد بود.

دومین نکته مهم اینه که حفاظ و درب ضد سرقت وجود خارجی نداره، چون سارقین اصلا به جنس حفاظ و درب نگاه هم نمیکنند و حتی اگر فرض کنیم حفاظ و دربی داریم که سر تا سر از فولاد غیر قابل برش ساخته شده باشه، سارقین فقط قفلشو باز یا تخریب میکنند و اصلا به جنس درب کاری ندارن. پس برای پیشگیری از ورود سارقینی که از درب وارد میشوند، باید پشت سر هم برای خودمون تکرار کنیم تا باور کنیم که وقتی کلید ساز میتونه حفاظ و دربهایی که فکر میکردیم ضد سرقت هستند و کلید، رمز یا ریموتشون گم شده با روشهای مختلف غیر تخریبی، مثل شاه کلید و هک و یا روشهای تخریبی مثل توپی زنی و دیلم زنی باز کنه، یعنی دزد هم میتونه، پس فقط قفل باید غیر قابل باز شدن یا تخریب باشه، حتی اگر فقط یک قفل روی درب نصب شده باشه، مثل قفل ضد دیلم مرد نگهبان که هیچ کلید ساز و دزدی نمیتونه باز یا تخریبش کنه.

پنجره ها و بالکن نقاط نفوذ دیگری هستند که سارقین برای ورود استفاده میکنند، که باید حفاظ ضد دیلم نصب باشه که قابل تخریب با دیلم، قیچی و جک نباشه. پس اینو یادمون باشه که اگر حفاظی که مقابل پنجره ها و بالکن نصب میکنیم، از این حفاظهای سنتی باشه، سارقین میتونن با یک دیلم یا جک به راحتی میله ها را از هم فاصله بندازن و جوش بین آنها را به راحتی بشکنند و از لای حفاظ وارد بشن.

در آخر هم اگر اموال و اسناد ارزشمندی داریم که داخل گاوصندوق نگه میداریم، یادمون باشه اول اینکه حتما قفل ضد زورگیری را داخل گاوصندوق نصب کنیم که بالاخره یه روزی هم اموالمون و هم زندگیمون را نجات خواهد داد و دوم اینکه گاوصندوق را از داخل به زمین و دیوار با رول بولتهای قوی ثابت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: