کد خبر: ۲۱۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
ورزش‌های هوازی می‌توانند از مغز مراقبت کنند. علاوه بر آن، این محققان متوجه شده‌اند که هر یک از حالت‌های نشستن، ایستادن و راه رفتن روی حافظه فعال دیداری، اثر می‌گذارند
شفا آنلاین>سلامت>بررسی‌های گذشته نشان داده است که ورزش برای مغز بسیار مفید است و به درمان افسردگی کمک کرده و جلوی کاهش شناختی را می‌گیرد. اخیرا محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، در مورد تاثیر نشستن، ایستادن و راه رفتن، روی حافظه و مغز نیز تحقیق کرده‌اند و به نتایج جالبی دست یافتند.

به گزارش شفا آنلاین: محققان همیشه از اثرات خوب فعالیت‌های فیزیکی روی عملکرد شناختی و همچنین تاثیر منفی سبک زندگی بدون تحرک روی مغز انسان سخن گفته‌اند. به طور مثال، امسال محققان ثابت کردند که ورزش‌های هوازی می‌تواند سلامت مغز را حفظ کرده و فرد را از ابتلا به بیماری‌های تحلیل عصبی <Neurological Diseases>مانند زوال عقل، دور نگه دارد.

همچنین سال گذشته محققان ثابت کردند که روزانه ۴۰۰۰ قدم پیاده‌روی می‌تواند عملکرد شناختی افراد کهنسال را بهبود بخشد. در بررسی‌های دیگر مشخص شد که بیش از حد نشستن، به لوب گیجگاهی که مسئول پردازش حافظه و زبان است، صدمه می‌زند.

اکنون محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، شواهد بیشتری یافته‌اند مبنی بر اینکه ورزش‌های هوازی می‌توانند از مغز مراقبت کنند. علاوه بر آن، این محققان متوجه شده‌اند که هر یک از حالت‌های نشستن، ایستادن و راه رفتن روی حافظه فعال دیداری، اثر می‌گذارند. این حافظه در انسان، توانایی مغز انسان را در ذخیره کردن اطلاعات بصری بالا می‌برد.

این محققان حالات مختلف بدن انسان هنگام یکجا نشستن یا ایستادن و راه رفتن و اثر آنها روی حافظه فعال بصری را روی ۲۴ داوطلب بررسی کردند. آنها متوجه شدند که این حافظه هنگام راه رفتن بسیار بهتر از زمان نشستن یا ایستادن، کار می‌کند. از طرفی وقتی افراد در حالت ایستاده هستند، هنگام انجام دادن وظایف خود، کمتر دچار خطا می‌شوند.

این بررسی‌ها نشان داد که ورزش‌های هوازی و به طور کلی در حالت ایستاده قرار داشتن، سرعت پردازش مغز افراد را بالا برده و از میزان خطاهایشان تا حد چشمگیری می‌کاهد.

محققان می‌گویند، ورزش‌های هوازی و فعالیت‌های فیزیکی در حد پیاده‌روی‌های ساده یا حتی در حالت ایستاده قرار گرفتن، بخش‌هایی از مغز که با توجه و حافظه فعال، ‌سروکار دارند را تقویت کرده و عملکرد آنها را افزایش می‌دهد. علاوه بر تمام موارد فوق، ورزش‌های هوازی می‌توانند توان اجرایی مغز را نیز افزایش دهند.

متاسفانه دنیای مدرن امروز، باعث شده است که ما انسان‌ها، بیش از پیش در حالت نشسته قرار بگیریم. اما مغز برای عملکرد بهتر به زندگی پرتحرک نیاز دارد و برای بهبود آن باید سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم و کمی فعالیت به آن اضافه کنیم.مدیکال نیوزتودی،


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: