کد خبر: ۲۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
حس چشایی ما معمولا در انتخاب نوع غذا و رژیم غذایی‌مان موثر است. ما معمولا به سراغ خوراکی‌هایی می‌رویم که از طعم آنها لذت می‌بریم
شفا آنلاین>سلامت>حس چشایی، حس بسیار پیچیده‌ای است و تنها بوی غذا نیست که روی طعم غذا اثر می‌گذارد. بنابه گفته محققان دانشگاه کورنل در نیویورک، آنچه را که می‌بینیم، هم روی حس چشایی و طعم غذایی که می‌‌خوریم تاثیر دارد.

به گزارش شفا آنلاین: حس چشایی ما معمولا در انتخاب نوع غذا و رژیم غذایی‌مان موثر است. ما معمولا به سراغ خوراکی‌هایی می‌رویم که از طعم آنها لذت می‌بریم. حس چشایی،<Sense of taste> در زندگی انسان و حتی بقای نژاد انسان، بسیار حیاتی بوده است. با این‌حال عوامل متعددی روی درک ما از طعم غذاهای مختلف موثر است. محققان دانشگاه کورنل می‌گویند، محیطی که در آن هستیم و زمانی که غذا مصرف می‌کنیم، می‌توانند روی انتخاب نوع غذای‌مان موثر باشند. در واقع وقتی ما غذا می‌خوریم، طعم و بوی غذا و تمام ورودی‌های حسی‌مان از اطراف، مانند چشم‌ها، گوش‌ها و همچنین خاطرات‌مان از محیط اطراف‌مان روی انتخاب نوع غذا و همچنین طعم آن اثر می‌گذارند.

این محققان با بررسی ۵۰ داوطلب و تاثیر محیط اطراف‌شان روی طعم غذایی که حس می‌کردند، به این نتیجه رسیدند. داوطلبان با استفاده از سیستم واقعیت مجازی، هنگام خوردن نوعی پنیر در سه مکان مختلف، مانند غرفه غذا، نیمکت پارک و طویله گاوها، قرار گرفتند. پس از بررسی مشخص شد، آنها وقتی در طویله گاو قرار می‌گرفتند، طعم پنیر از نظر آنها، بسیار بد و زننده می‌شد.

محققان می‌گویند با استفاده از این کشف و همچنین سیستم واقعیت مجازی می‌توان افراد مسنی که اشتهای خود را از دست داده‌اند، تشویق به غذا خوردن کرد. می توان با استفاده از سیستم واقعیت مجازی، آنها را در مکانی دلخواه قرار داده و طعم غذای‌شان را بهبود بخشید.

محققان می‌گویند، طعم غذا در مکان‌هایی که چشم‌نواز هستند، بسیار عالی به نظر می‌رسند. بنابراین می‌توانید با استفاده از سیستم واقعیت مجازی، چنین فضایی را برای خود به وجود آورید یا محیطی مناسب برای صرف غذای‌تان فراهم کنید تا از غذای مصرفی‌تان نهایت لذت را ببرید.مدیکال نیوزتودی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: