کد خبر: ۲۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 18
سازمان نظام پزشکی با توجه به روند تعاملی که همیشه در پیش داشته است، پیگیر مطالبات جامعه پزشکی است، به طوری که در آخرین جلسه شورای عالی بیمه بحث تعرفه‌های واقعی و هزینه‌های افزایش یافته در حوزه هتلینگ بیمارستانی و حتی هزینه‌های اجرایی بیمارستان‌ها مطرح شد
شفاآلاین>سلامت> ظفرقندی با افزایش تعرفه خدمات تجهیزاتی، دارویی و لوازم پزشکی و هتلینگ مطابق با نرخ تورم جامعه موافقت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، ظفرقندی رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به افزایش هزینه های تمام شده در حوزه سلامت باتوجه به رشد نرخ ارز و درخواست ها برای افزایش تعرفه های پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی با توجه به روند تعاملی که همیشه در پیش داشته است، پیگیر مطالبات جامعه پزشکی است، به طوری که در آخرین جلسه شورای عالی بیمه(Insurance) بحث تعرفه‌های واقعی و هزینه‌های افزایش یافته در حوزه هتلینگ بیمارستانی و حتی هزینه‌های اجرایی بیمارستان‌ها مطرح شد.

ظفرقندی ادامه داد: افزایش هزینه های آب، برق، دارو و تجهیزات پزشکی به غیر از حقوق پرسنل بیمارستان‌ها باید مدنظر قرار گرفته شود که در آخرین جلسه شورای عالی بیمه در هفته گذشته همه این مطالب مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم در دولت افزایش این تعرفه ها به تصویب برسد تا در آینده حوزه سلامت از نظر اقتصاد دچار چالش نشود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی یادآوری کرد: سازمان نظام پزشکی در حال بررسی و ارزیابی تعرفه‌های واقعی است و شورای عالی بیمه قبول کرده است تا تعرفه خدمات تجهیزاتی، دارویی و لوازم پزشکی و هتلینگ مطابق با نرخ تورم جامعه افزایش پیدا کند، ولی هنوز میزان تعرفه واقعی سال آینده جامعه پزشکی در حال بررسی بوده است البته تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

حل و فصل چالش های جامعه پزشکی

رئیس شورای عالی نظام پزشکی درباره کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی و به طور کلی جامعه پزشکی در شرایط کنونی کشور اظهار کرد: نظام پزشکی(medical) نقش اجرایی ندارد اما ما در راستای وظیفه نظارتی خود در شورای عالی نظام پزشکی هماهنگی‌های لازم را با وزارت بهداشت ترتیب داده‌ایم و در این زمینه در کمیسیون مشترک سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت  پیگیری‌ موضوعات هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که در سازمان نظام پزشکی با حضور سه نفر از معاونان وزیر بهداشت برگزار می‌شود، مسائل مختلفی و چالش های پیش روی جامعه پزشکی را به بحث و بررسی می گذاریم و سازمان نظام پزشکی به عنوان بدنه جامعه پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان دولت و نماینده اجرایی کشور در کنار هم مسائل مختلف در حوزه سلامت را حل و فصل می‌کنند که یکی از این مسائل مباحث  مرتبط با دارو و تجهیزات پزشکی است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: نگرانی ما از این است که با توجه به شرایط موجود علی‌رغم اینکه در محافل بین‌المللی گفته شده است که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند ولی در نهایت برخی تحریم‌ها در حوزه های دیگر بر روی دارو و تجهیزات پزشکی نیز اثر گذار هستند.

تحریم هایی که صنعت دارو و تجهیزات پزشکی را دچار چالش می کند

وی تصریح کرد: تحریم‌های بانکی و حمل و نقلی،  بیمه‌ای و کشتیرانی صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی را با مشکلاتی مواجه می کند.

ظفرقندی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت درخواست کرده است تا پیش‌بینی‌های لازم را برای تهیه مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند تا صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در دوران تحریم با چالش مواجه نشوند  و خوشبختانه تا به امروز اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های ارزی دارو به داروخانه‌های سراسر کشور داده شده است و به طور کلی دولت 3.5 میلیون دلار به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: