کد خبر: ۲۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 17
تغییر یا به هم ریختن تعادل هورمونی بعد از یائسگی، یک عارضه شایع به همراه دارد و آن خشکی و قرمزی چشم است. استفاده از نرم کننده های اطراف چشم، اشک مصنوعی یا کمپرس گرم می تواند در رفع این عارضه موثر باشد
شفاآنلاین>سلامت>لکه های قرمز درسفیدی چشم به دلیل بزرگ و گشاد شدن عروق موجود در سطح اسکرا (قسمت سفید چشم) ایجاد می شود.مدت زمان ایجاد علایم، یک یا دوطرفه بودن، حاد یا مزمن بودن، سن و ... در تشخیص این عارضه مهم است.


به گزارش شفاآنلاین ،این حالت به دنبال قرار گرفتن در زیر آفتاب، خشکی چشم<the eye>، گرد و غبار، ورود جسم خارجی، حساسیت، عفونت ، ضربه و سایر شرایط پزشکی ایجاد می شود.


پارگی رگ چشم

برخی مواقع به دلیل ضربه یا مصرف برخی داروها (داروهای ضدانعقاد خون) ، مویرگ های چشم پاره می شود. در این صورت خونریزی زیر بافت ملتحمه چشم رخ می دهد و یک لکه قرمز روی سفیدی چشم نقش می بندد. معمولا کار خاصی برای این مشکل نمی توان انجام داد. این لکه به مرور زمان رفع می شود.


یائسگی

تغییر یا به هم ریختن تعادل هورمونی بعد از یائسگی، یک عارضه شایع به همراه دارد و آن خشکی و قرمزی چشم است. استفاده از نرم کننده های اطراف چشم، اشک مصنوعی یا کمپرس گرم می تواند در رفع این عارضه موثر باشد.


برخی داروها

بسیاری از داروهای رایج که مردم به صورت روزانه استفاده می کنند، می تواند باعث بروز لکه های خونی در چشم شود.آنتی هیستامین ها، قرص های خواب آور، قرص های ضد اضطراب<Anxiety> و برخی از داروهای ضد درد ازجمله ایبوپروفن، باعث خشکی و قرمزی چشم و همچنین کاهش جریان خون در بافت های اطراف چشم می شود.


گلوکوم حاد (آب سیاه)

گلوکوم به دلیل فشار زیاد و ناگهانی داخل چشم بروز می کند. در این صورت، علاوه بر قرمزی چشم ها، فرد احساس درد شدید می کند که با کاهش بینایی، سردرد، حالت تهوع و غیره همراه است.البته در برخی از گلوکوم ها، چشم ها نه سرخ می شود و نه دردی ایجاد می شود.


نور خورشید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون استفاده از عینک آفتابی مناسب، باعث قرمزی چشم ها می شود. در این صورت نیز چشم ها دچار آفتاب زدگی می شود که سفیدی چشم یا قرنیه را درگیر می کند.


خشکی چشم

خشکی چشم اغلب ناشی از کمبود رطوبت هواست یا این که می تواند دراثر خیره شدن به صفحه مانیتور ایجاد شود. اشک های مصنوعی در درمان خشکی چشم موثر است. علاوه بر این، نوشیدن مایعات کافی به مرطوب نگه داشتن بافت های بدن ازجمله سطح چشم کمک می کند.


آلرژی

آلرژی چشم زمانی اتفاق می افتد که چشم‌ها در معرض مواد آلرژی‌زا مانند گرده یا شوره بدن حیوانات قرار می‌گیرند. به گزارش سلامت نیوز، سلول‌های چشم به نام ماست سل ها، هیستامین و مواد شیمیایی دیگری آزاد می‌کند که موجب التهاب می‌شود و نتیجه آن خارش، قرمزی و آبریزش چشم است.

استفاده از اشک مصنوعی برای از بین بردن خشکی و قرمزی مفید است ضمن این که باید با پزشک تان درباره عوارض جانبی مصرف این داروها مشورت کنید. خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: