کد خبر: ۲۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 17
کاشت مو به 2 روش جراحی (FUT) و غیر جراحی (FIT) تقسیم می‌شود؛ در روش جراحی یک ناحیه به عرض حدود یک سانت و طول حدود 20 سانت از پشت سر برداشته می‌شود و پس از تکه تکه کردن واحدهای فولیکولی مو مجددا داخل سر کاشته می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک بورد تخصصی پوست و مو گفت: کاشت مو به معنای تولید مو‌های جدید نیست، با کاشت مو تعداد مو‌ها زیاد نمی‌شود بلکه فقط جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، کاشت مو چه عوارضی دارد؟کوروش صمدی بورد تخصصی پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عوارض پس از کاشت مو، اظهار کرد: کاشت مو به 2 روش جراحی (FUT) و غیر جراحی (FIT) تقسیم می‌شود؛ در روش جراحی (Surgery)یک ناحیه  به عرض حدود یک سانت و طول حدود 20 سانت از پشت سر برداشته می‌شود و پس از تکه تکه کردن واحدهای فولیکولی مو مجددا داخل سر کاشته می‌شود.

وی درباره کاشت مو، گفت: کاشت مو به معنای تولید موهای جدید نیست، برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند می‌توان این موها را به تعداد نامحدودی زیاد کاشت؛ بلکه کاشت مو به معنای انتقال مو از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر است، بنابراین با کاشت مو تعداد موها زیاد نمی‌شود بلکه فقط جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

این بورد تخصصی پوست و مو بیان کرد: در روش دوم که روش غیر جراحی است مجموعه متراکم مو‌ها به وسیله مجموعه‌های یک تا چهار تار مو از کف سر برداشته می‌شود( بیشتر از ناحیه پشت سر) و به ناحیه جلو یا فرق سر کاشته می‌شود.
 پیوند مو چه عوارضی دارد؟

صمدی ادامه درباره عوارض(Complications) پیوند مو، ادامه داد: در روش جراحی احتمال باز شدن عمل، ناحیه عمل و آسیب به فولیکول مو حین جراحی وجود دارد و در روش غیر جراحی احتمال آسیب به فولیکول مو و خونریزی کم است اما روش جایگزین بسیار خوبی برای جراحی به شمار می‌رود.

وی یادآوری کرد: از عوارض دیگر کاشت مو تورم به خصوص در ناحیه چشم و پیشانی، کبودی، از بین رفتن موها در ناحیه گیرنده، ایجاد کیست مویی و عفونت است که کلیه خطرات در روش بدون جراحی یا FIT کمتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار