کد خبر: ۲۱۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 17
در اجرای قانون بودجه ‏سال ۹۷ و قانون برنامه ششم توسعه، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان‌های بیمه‌گر مبادله شد که یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد جمعیت بیمه‌شدگان، استحقاق سنجی، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و اجرای راهنماهای بالینی بود
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: «با توجه به وجود ارتباط برخط میان سازمان‌های بیمه‌گر، باید به دنبال جلوگیری از ایجاد ‏همپوشانی جدید باشیم. از طرفی کنترل همپوشانی‌های بیمه‌ای در زمان دریافت خدمت نیز در حال انجام است.‏»

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی در دومین جلسه هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه گفت: «در اجرای قانون بودجه ‏سال ۹۷ و قانون برنامه ششم توسعه، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان‌های بیمه‌گر مبادله شد که یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد جمعیت بیمه‌شدگان، استحقاق سنجی، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و اجرای راهنماهای بالینی بود. هرچند در قانون، مسئولیت استحقاق سنجی و رفع ‏همپوشانی بر عهده سازمان بیمه(Insurance) سلامت گذاشته شده، اما واقعیت این است که اگر در محیط و با سازمان‌های بیمه‌گر به وحدت رویه ‏نرسیم، مثل بسیاری از تصمیم‌های دیگر با مشکل مواجه می‌شدیم.‏»

وی افزود: «جلسه‌های بسیار منظمی در زمینه استحقاق سنجی و رفع همپوشانی بیمه‌ای و اجرای راهنماهای بالینی برگزار شد. امروز ‏بعد از تجربه‌ای ۶ ماهه، همه سازمان‌های بیمه‌گر به‌صورت یکسان تصمیم می‌گیرند تا رفع همپوشانی بین سازمان‌های بیمه‌گر تسری ‏پیدا کند.‏»

موهبتی ادامه داد: «۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد همپوشانی با سازمان تامین اجتماعی وجود داشته که تاکنون ۲ میلیون ‏همپوشانی بیمه‌ای حذف شده و بخش باقی‌مانده این همپوشانی‌ها بیشتر مربوط به بیمه روستاییان است. البته مهم‌تر از رفع همپوشانی، ‏جلوگیری از ایجاد همپوشانی بیمه‌ای جدید است. با توجه به وجود ارتباط برخط میان سازمان‌های بیمه‌گر، باید به دنبال جلوگیری از ‏ایجاد همپوشانی جدید باشیم. از طرفی کنترل همپوشانی‌های بیمه‌ای در زمان دریافت خدمت نیز در حال انجام است.‏»

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: «اطلاعات بیمه‌شدگان به سازمان (Organization)بیمه درمانی نیروهای مسلح داده شد و تاکنون ۶۵ هزار نفر ‏رفع همپوشانی بیمه‌ای نیز با این سازمان انجام شده است. درباره کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تصمیم گرفته شد که هر جا در قسمت ‏شهری همپوشانی وجود داشته باشد، بیمه سلامت حذف شده و در روستاها، دفترچه کمیته امداد حذف شود.‏»

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی اظهار کرد: «در حال حاضر همه سازمان‌های بیمه‌گر به وجود سیستم الکترونیک اعتقاد دارند و در این مسیر حرکت می‌کنند.‏» موهبتی در ادامه درباره شیوه‌نامه همکاری سازمان‌های بیمه‌گر در راستای رفع همپوشانی گفت: «در این راستا پیش‌نویسی آماده و به ‏همه سازمان‌های بیمه‌گر ارسال شد که این شیوه‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات مورد نظر سازمان‌های بیمه‌گر پایه ‏انجام شد.‏»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: