کد خبر: ۲۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 16
تغذیه در بدنسازی بدون شک یکی از اصول مهم است، چون عضلات بعد از تمرین برای رشد نیاز به تغذیه و استراحت دارند
شفاآنلاین>تغذیه> غذا‌هایی همچون شیر، گوشت بره، جو دوسر، جوجه و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی تمرین باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، تغذیه(Nutrition) در بدنسازی بدون شک یکی از اصول مهم است، چون عضلات بعد از تمرین برای رشد نیاز به تغذیه و استراحت دارند.

پروتئین و کربوهیدرات نقش مهمی در ساخت بافت های ماهیچه ای و بهبود عضلات فرسوده دارند.

غذاهایی همچون شیر، گوشت بره، جو دوسر، جوجه و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی تمرین باید مد نظر قرار گیرد.

 شواهد نشان می‌دهد اسید‌های آمینه و پروتئین‌ها فقط در ساختن بافت‌ها و عضلات نقش ندارند، بعضی از اسید‌های آمینه مثل لوسین تا زمانی که در جریان خون وجود داشته باشند، حتی بدون رسیدن مواد مغذی کافی به بدن باعث پروتئین‌سازی و در نتیجه رشد عضلات می‌شوند.

به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غنی از کربوهیدرات برای خیلی از افراد فاجعه به حساب می‌آید، چون باعث مقاومت در برابر انسولین و لپتین شده و در نتیجه عضلات را تضعیف می‌کند.

گوشت برّه

گوشت بره نقشی جدایی ناپذیر را در ساخت عضله ایفا می کند، این گوشت شامل بهترین نوع پروتئین و همچنین آمینو اسیدهایی است که برای رشد عضله مفید هستند.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از کامل ترین منابع پروتئین در دنیاست؛ همچنین شامل رشته ای وسیع از آمینو اسیدهاست که برای ساخت بافت های فرسوده و ضعیف عضلات بسیار مفید است.

جوجه کباب

منبع بی نظیر پروتئین با کیفیت که برای ترمیم بافت های عضلانی بسیار مفید است، این گوشت نسبت به بقیه گوشت ها چربی کمتری دارد و برای ساخت عضلات خالص توصیه می شود.

شیر

شیر برای افزایش سریع حجم عضلانی گزینه خوبی است،همچنین به دلیل داشتن هر هشت آمینو اسید ضروری برای رشد و ترمیم بافت عضلانی، بسیار مفید و پرطرفدار است.

جو دوسر

منبع بزرگ کربوهیدرات(carbohydrate) و فیبر است که باعث قدرت عضلانی می شود، به دلیل حس بلند مدت سیری که به انسان می دهد، برای چربی سوزی و ساخت عضلات خالص بسیار مفید است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: