کد خبر: ۲۱۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 15
تعداد مبتلایان به این سرطان در کشور ما حدود 60 هزار نفر است و براساس برآوردهای دقیق علمی، انتظار داریم تعداد مبتلایان طی 15 سال آینده 2 برابر شود
شفاآنلاین>سلامت>قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از هر 100 دختری که در ایران به دنیا می آید تا سن 75 سالگی 3 نفر به سرطان سینه مبتلا می شوند و یک نفر هم فوت می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر کاظم زنده دل روز دوشنبه در نشت خبری پویش ملی 'سرطان<Cancer>سینه، زندگی ارزشمند، بانوی ارزشمند' در سالن همایش انستیتو کنسر بیمارستان امام خمینی تهران، افزود: سالانه حدود 14 هزار نفر در ایران به آمار مبتلایان به سرطان سینه اضافه می شود که حدود 5 هزار نفر هم براثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی، سرطان سینه را شایع ترین سرطان در زنان اعلام کرد و گفت: تعداد مبتلایان به این سرطان در کشور ما حدود 60 هزار نفر است و براساس برآوردهای دقیق علمی، انتظار داریم تعداد مبتلایان طی 15 سال آینده 2 برابر شود.

زنده دل تاکید کرد: به شرطی که مردم سبک زندگی شان مانند شرایط فعلی باشد ، یعنی اینکه سن ازدواج ، سن بچه دار شدت، مصرف غذاها، آلودگی ها، مصرف سیگار و قلیان و چاقی بدتر از این نشود، این آمار پیش بینی می شود.

قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر وضعیت سبک زندگی بدتر شود به احتمال فراوان آمارهای بدتری در کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه در حال افزایش است، گفت: در کشورهای پیشرفته تعداد مبتلایان بیشتر است اما تعداد مرگ<Death>بر اثر این بیماری خیلی کمتر از کشور ما و این بدین معنی که آنان بیماری را زود تشخیص می دهند و به درمان آنان اقدام می کنند.

زنده دل به موفقیت های درمان بیماران سرطان سینه اشاره کرد و گفت: بهبودی سرطان سینه در کشورهای پیشرفته 90 درصد است و در کشور ما 70 درصد است.

وی تصریح کرد: در روند درمان اگر بیمار مبتلا به سرطان سینه 5 سال بعد از تشخیص زنده بماند، می گویند که بهبودی در این فرد حاصل شده است. 70 درصد بیماران مبتلا به سرطان سینه بیش از 5 سال بعد از تشخیص زندگی خواهند کرد.

زنده دل بر لزوم تشخیص بموقع سرطان سینه تاکید کرد و گفت: زنان از سن 50 سالگی حداقل 2 سال یکبار آزمایش ماموگرافی را انجام دهند.

همچنین رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران شیردهی به نوزادان را پیشگیری کننده تعدادی از بیماری ها هم برای نوزاد و هم برای مادران دانست و گفت: متاسفانه مادران به این موضوع توجه جدی ندارند.

دکتر محمدعلی محققی ادامه داد که این عادت پسندیده، انسانی، مطلوب و سلامت محور در حال فراموشی است و مصرف شیرخشک در کشور در حال افزایش می باشد.

وی به مردم توصیه کرد که از رفتاهای مخاطره آمیز مانند مصرف سیگار، قلیان خودداری کنند که این موضوع می تواند سلامت آنان را با خطرات جدی مواجه کند.

محققی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده مصرف مواد دخانی در کشور به خصوص در بین زنان در حال افزایش است که این موضوع زنگ خطر جدی برای حفظ سلامتی می باشد.

وی از رسانه ها تقاضا کرد که اطلاع رسانی دقیق و کاملی از مخاطرات مصرف سیگار و قلیان داشته باشند تا با افزایش آگاهی مردم، شاخد کاهش مصرف مواد دخانی در کشور باشیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: