کد خبر: ۲۱۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 14
کلوکنر محصولات غذایی شیرین را برای سلامت کودکان زیان‌بخش می‌داند. به عقیده او، کودکان نباید به مواد شیرین عادت کنند، چرا که وقتی کسی از بدو کودکی به طعم شیرین عادت کرد در بزرگسالی نمی‌تواند از آن به‌راحتی صرفنظر کند
شفاآنلاین>سلامت> مواد غذایی کودکان اغلب حاوی قند است. وزیر تغذیه آلمان در صدد است با این امر چه در آلمان و چه در اروپا مقابله کند. او در تلاش است تا پایان سال ۲۰۱۹ مواد قندی در غذای کودک را ممنوع کند.

به گزارش شفاآنلاین، یولیا کلوکنر، وزیر تغذیه آلمان می‌خواهد با وجود مواد شیرین‌کننده در محصولات غذایی و شیر خشک کودکان مقابله کند.

این سیاستمدار حزب دمکرات‌ مسیحی به روزنامه "بیلد" این کشور گفته است: «محصولات غذایی کوچک‌ترین گروه سنی ما برای من بسیار اهمیت دارد.» او برنامه‌هایی در سر دارد تا وجود قند اضافی و دیگر مواد شیرین‌‌کننده در غذای نوزاد و کودک دیگر جایز نباشد.

کلوکنر محصولات غذایی شیرین را برای سلامت کودکان زیان‌بخش می‌داند. به عقیده او، کودکان (children)نباید به مواد شیرین عادت کنند، چرا که وقتی کسی از بدو کودکی به طعم شیرین عادت کرد در بزرگسالی نمی‌تواند از آن به‌راحتی صرفنظر کند.

وزیر تغذیه آلمان می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۱۹ مقرراتی قانونی برای این ممنوعیت وضع شود. به علاوه، او در صدد است تا این قانون را در سطح اروپا فراگیر سازد، به نحوی که در کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل مقرراتی برای ممنوعیت بیسکویت‌ها و کیک‌های شیرین برای کودکان وضع شود.

او می‌گوید، در این مسیر "طبیعتا تبلیغات برای محصولات غذایی زیان‌آور مخصوص کودکان" را از نظر دور نگه نداشته است.

کلوکنر از توافق داوطلبانه خود با صنایع غذایی(Food industry) در مورد محصولات غذایی آماده حاوی چربی‌، قند و نمک دفاع می‌کند و می‌گوید: «اختیار باید همیشه اولین انتخاب باشد.» او توافق اختیاری در مسیر رسیدن به این هدف را بهتر از اجبار قانونی می‌داند.

کلوکنر می‌افزاید، البته اختیار باید نتایجی قابل بررسی به بار بیاورد و "روشن است که اگر صنایع غذایی به توافق ما پایبند نباشند من به دنبال الزام قانونی خواهم بود."

وزیر تغذیه آلمان در عین حال ابراز امیدواری می‌کند که صنایع آلمان بدون نیاز به قانون خود "تشخیص بدهند که بهتر است در این کار سهیم شوند."همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: