کد خبر: ۲۱۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 10
اید وظایفمان در قبال خانواده و جامعه را به درستی انجام دهیم، به عهد خود وفا کنیم و قولی ندهیم که توانایی انجام آن را نداشته باشیم در واقع بیش از توانایی خود، مسئولیتی را نپذیریم و به این شکل مسئولیت پذیری را در فرزندانمان نهادینه کنیم
شفاآنلاین>اجتماعی>یک کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در گناباد گفت: هر کدام از ما در زندگی، الگوی فرزندانمان هستیم که مسئولیت مدیریت و تربیت آن‌ها بر عهده ماست و بر همین اساس بچه‌ها بیشتر از آنکه تحت تاثیر حرف‌ هایمان قرار بگیرند، متأثر از رفتارهایی هستند که از ما سر می ‌زند.

به گزارش شفاآنلاین، مریم قهرمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: بازخورد این رفتارها بدون شک، آینده<the future> کودکانمان و اطرافیان آن‌ها را تحت ‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر والدین مضطربی هستیم بی تردید فرزندانی مضطرب و اگر شاد و آرام هستیم کودکانی با اعتماد به نفس بالا تربیت خواهیم کرد، لیکن حقیقت آن است که انسان به گونه‌‌ای آفریده شده که هیچگاه از اشتباه مبرا نیست.

این کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در گناباد بی ‏عیب و نقص بودن را آرمانی دانست که هرگز عملی نمی‌‌شود، تصریح کرد: ما انسان‌ها همواره باید وجود نقص و خطا را در خود و دیگران بپذیریم و در جای مناسب عذرخواهی کنیم، بر همین اساس مسئولیت<Responsibility> اشتباهات خود را به عهده بگیریم و توانایی بخشش اطرافیان را در خود پرورش دهیم تا انسان بودن را به فرزندانمان بیاموزیم.

نهادینه کردن مسئولیت پذیری در فرزندان

قهرمانی افزود: باید وظایفمان در قبال خانواده و جامعه را به درستی انجام دهیم، به عهد خود وفا کنیم و قولی ندهیم که توانایی انجام آن را نداشته باشیم در واقع بیش از توانایی خود، مسئولیتی را نپذیریم و به این شکل مسئولیت پذیری را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان صداقت و درستی را به خوبی تشخیص داده و دروغ و دورویی را به راحتی بر ملا می‌کنند، خاطرنشان کرد: ذهن کودکان لوح پاک و شفافی بوده که اگر ما با فرزندانمان صادق و رو راست باشیم هرگز این لوح، غبار ریا و تظاهر به خود نخواهد گرفت و آن‌ها انسان‌های راستگویی خواهند شد که به راحتی احساسات خود را بروز خواهند داد.


این کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در گناباد عنوان کرد: اگر خواستار احترام از سوی فرزندانمان هستیم خودمان نیز باید با آن‌ها با احترام رفتار کنیم، هیچگاه تحقیرشان نکنیم و خشونت و اجبار را با رفتارهای اشتباهمان به آن‌ها آموزش ندهیم، بر همین اساس مهربان و نوع‌ دوست بودن باعث می‌شود تا کودکانی باعاطفه و با محبت تربیت شده و به این ترتیب آینده کودکانمان با کمک آن‌ها ساخته شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: