کد خبر: ۲۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 10
کارگروهی در دولت این موضوع را در حال بحث و بررسی قرار دارند و پس از کار کارشناسی و قطعی شدن نتایج، موضوع اعلام خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> اصغری درباره طرح پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها به جای شرکت‌های دارویی و زمان اجرای آن توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو  درباره پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه (Insurance)به جای شرکت های دارویی گفت: کارگروهی در دولت این موضوع را در حال بحث و بررسی قرار دارند و پس از کار کارشناسی  و قطعی شدن نتایج، موضوع اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها به جای شرکت های دارویی مربوط به بودجه سال ۹۸ است و در صورت تصویب از سال ۹۸ به جای آنکه ارز دولتی به شرکت های دارویی پرداخت شود، ما به التفاوت نرخ ارز به سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد و همچنان تا پایان سال ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به صنعت داروسازی پرداخت خواهد شد.

اصغری اظهار کرد: در صورت پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به سازمان های بیمه گر، شرکت های داروسازی داخلی و واردکنندگان، دارو را با ارز آزاد تولید و وارد می کنند.

پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها و قیمت دارو

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا این طرح موجب افزایش قیمت دارو و مشکلاتی برای بیماران خواهد شد؟ تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح، ما به التفاوت نرخ ارز به هر میزانی که باشد به حساب شرکت‌های بیمه‌ای واریز خواهد شد تا بیماران دچار مشکل نشوند و همچون سابق بیماران تنها ده درصد از قیمت واقعی دارو را پرداخت می کنند و ۹۰ درصد هزینه های آن تحت پوشش بیمه قرار دارد و سازمان های بیمه گر نیز این تفاوت نرخ ارز را از دولت دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ارزی که در ۶ ماه نخست سال ۹۷ به دارو تخصیص پیدا کرده بیش از ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بوده است، اما بین تأمین ارز و تخصیص آن به صنعت داروسازی اختلاف وجود دارد، درست است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای صنعت داروسازی تأمین شده  اما تمام ارز تخصیص پیدا کرده به دارو (medicine)پرداخت نشده و بخشی از آن به دست شرکت‌های دارویی رسیده است.

اصغری یادآوری کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها کامل موافق هستند زیرا به نظر ما این کار از بروز رانت و فساد جلوگیری می کند، اما تصمیم نهایی باید در کارگروه دولت گرفته شود زیرا این طرح جزئیات بسیاری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: