کد خبر: ۲۱۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 09
مشکلات استارت‌آپ ها به من ارتباطی ندارد، وظیفه وزارت بهداشت طراحی و اجرای معماری اصلی آنهاست و این تفاهم‌نامه فرصت خوبی برای بررسی وضعیت استارت‌آپ ها محسوب می شود.
شفاآنلاین> سلامت> قاضی زاده هاشمی از همکاری قابل توجه سازمان غذا و دارو<Food and Drug Administration> با معاونت علمی و فناوری در حوزه تامین دارو خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی کشور در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای کسب و کار استارت‌‌آپ ها گفت: مشکلات استارت‌آپ ها به من ارتباطی ندارد، وظیفه وزارت بهداشت طراحی و اجرای معماری اصلی آنهاست و این تفاهم‌نامه فرصت خوبی برای بررسی وضعیت استارت‌آپ ها محسوب می شود.

وزیر بهداشت گفت درخصوص مشکلات شرکت‌های دانش بنیان<Knowledge base> برای ساخت داروی بیماران خاص اظهار کرد : تا جایی که اطلاع دارم هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد و پروژه‌های معاونت علمی و سازمان غذا و دارو در حال پیشرفت است و اکنون حدود 58 قلم دارو با همکاری معاونت علمی ساخته شده است.

قاضی زاده هاشمی درباره هدف تفاهم‌نامه  میان معاونت علمی و وزارت بهداشت اظهار کرد: دسترسی راحت تر هزینه‌ای کمتر و کیفیت بهتر خدمات دارویی از جمله اهداف این تفاهم نامه است همچنین در این حوزه به دنبال ارتقای آسایش مردم هستیم.

وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی درباره وضعیت اشتغال دانش بنیان گفت: هر چه میزان اشتغال در استارت‌آپ ها بیشتر شود رشد بهتری خواهیم داشت؛ برخی از مشکلات و مزاحمت‌ها مربوط به زمانی است که قانون جدید تدوین نشده بود و اگر این مشکلات هم برطرف شود پیشرفت خواهیم داشت.

 از سال 2019 تنها دانشجویانی که مدرک گرفته‌‌اند می‌توانند به کشور بازگردند
وی با اشاره به وضعیت دانشجویان پزشکی که در سایر کشورها تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌هایی درس می‌خوانند که رتبه آنها کمتر از 700 است می‌توانند برای تحصیل به کشور بازگردند اما از سال 2019دیگر این اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه دانشجویان مدرک دکتری  یا داروسازی خود را دریافت کرده باشند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: علت آنکه از سال 2019 دانشجویان نمی‌توانند به کشور بازگردند به خاطر کم شدن ارزش کنکور است و این بازگشت دانشجویان نوعی تبعیض در برابر دانشجویان داخلی است.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای توسعه کسب و کار‌های سلامت دیجیتال در کشور تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

توسعه کسب و کارهای سلامت دیجیتال در کشور
بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای ساماندهی و تدوین برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان و توانمندی‌های فناورانه معاونت علمی و وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.

اهداف تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و وزارت بهداشت
ارتقای بنیه فناورانه و توانمندی‌های تولید در کسب و کار‌های سلامت دیجیتال، توسعه بازار‌های داخلی و خارجی محصولات، ساماندهی و اجرای حمایت اثربخش از کسب و کار‌ها از جمله اهدافی است که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند.

به منظور پیشبرد و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه شورای برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه کسب و کار‌های سلامت با عضویت معاون اجتماعی وزارت بهداشت به عنوان رئیس شورا و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد.

تعهدات طرفین تفاهم‌نامه
شبکه‌سازی و فراهم کردن تعامل کسب و کار‌های سلامت دیجیتال با جلب حمایت صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار جسورانه، شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری حمایت از انواع خدمات کارگزاری و شتاب دهی نوآوری و بسیاری دیگر از موارد از جمله تعهداتی است که طرفین در ضمن قرارداد باید به آن عمل کنند.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، ۳ ماده و یک تبصره است که از تاریخ انعقاد لازم‌الاجرا است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: