کد خبر: ۲۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 09
در چند ماه اخیر بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا و آسان در اختیار مردم قرار می‌دهند
شفاآنلاین> سلامت> ستاری گفت: بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 به گزارش شفاآنلاین: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزات بهداشت که در معاونت علمی و فناوری در حال برگزاری است با اشاره سرمایه دیجیتال گفت : ضریب نفوذ سرمایه دیجیتال بسیار بالا است و در حوزه اول کسب و کارهای نوپا قرار دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه معاونت علمی گفت: در چند ماه اخیر بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا و آسان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این حوزه در آینده روش‌های تشخیص را برطرف می‌کند و حضور مهندسان را در بیمارستان پررنگ می‌کند و به مرور به سمتی خواهیم رفت که دستگاه های پزشکی بیماری‌ها را تشخیص دهند.

 قادر به ایجاد بازار جدیدی برای اکوسیستم نوآوری هستیم
ستاری با اشاره به اشتغال‌زایی گفت: در گذشته اشتغال جوانان در این حوزه با مشکلاتی روبه رو بوده است اما به کمک وزارت بهداشت و توسعه استارت آپ‌ها و حمایت از مراکز شتاب دهنده‌ها می‌توانیم بازار جدیدی برای اکوسیستم نوآوری ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره تفاهم‌نامه همکاری گفت : امیدوار هستیم که به کمک این تفاهم نامه میزان اشتغال دانشجویان بیشتر شود به درمان افراد کمک کنند.

حوزه دیجیتال و سلامت مشکلات ارزی وجود ندارد
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت و در جمع خبرنگاران با اشاره به نیروی انسانی کشور گفت: در حال حاضر نیروی انسانی با پتانسیلی بالا در کشور وجود دارد که می‌تواند به فناوری‌های خوبی دست پیدا کند.

وی درباره فرهنگ نرم در حوزه دانش بنیان اظهار کرد: اکنون کتاب‌هایی در حوزه ایده‌های نو نوشته شده‌اند که در مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها توزیع می‌شوند.

ستاری با اشاره به مفاهیم سخت افزاری در حوزه دانش بنیان گفت: در حال حاضر فعالیت‌های سخت افزاری دنبال می‌شوند و بازار آنها مناسب شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مشکلات ارزی بیان کرد: در هر حوزه‌ای برخی مشکلات ارزی وجود دارد اما حوزه دیجیتال سلامت با این مشکلات مواجه نیست، زیرا نمایندگان آن افرادی هستند که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و با مشکلات آشنا هستند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: