کد خبر: ۲۱۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 10
از دوران باستان تاکنون همه ی انسانها با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می کنند. خرابی دندان ها در گذشته درست همانند علت مشکل دندان ها در امروز است
 شفا آنلاین>سلامت>پوسیدگی دندان بر اثر مصرف مواد غذایی شیرین اتفاق می افتد و میکروب مربوط به پوسیدگی از همان کودکی از مادر به فرزند می رسد که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود


به گزارش شفا آنلاین:از دوران باستان تاکنون همه ی انسانها با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می کنند. خرابی دندان ها در گذشته درست همانند علت مشکل دندان ها در امروز است.

انسان ها میکروب خرابی دندان شان را از همان دوران نوزادی از مادرانشان می گیرند.

البته بسته به غذایی که مصرف می شود این میکروب ها رشد می کنند. که مهم ترین علت رشد میکروب ها و خرابی دندان ها<Tooth decay> استفاده از قند است. هر چه مصرف قند بیشتر باشد خرابی دندان ها بیشتر می شود. چرا که میکروب ها عاشق قند هستند و از آنها انرژی می گیرند. یعنی با مصرف قند زندگی دوباره به میکروب ها می دهیم.

همچنین در دنیایی که زندگی می کنیم همه نوع قند و شکر تصفیه شده با مضرات بالا در اختیار افراد قرار دارد.kermany

پوسیدگی دندان در مراحل اولیه آن هیچ علائم ظاهری ندارد و قابل رویت نیست . در صورتی که پوسیدگی و خرابی دندان بسیار گسترش یابد و به ریشه و عصب دندان برسد موجب درد دندان می شود .


این درد خصوصا در هنگام قرار گرفتن دندان در معرض گرما و سرما وغذا یا نوشیدنی های شیرین شدت می یابد. در صورتی که پوسیدگی دندان باز هم گسترش یابد می تواند موجب ترک دندان و شکستگی دندان شود. یک حفره بزرگ در دندان ایجاد شود که دردناک است و به فشار هنگام جویدن غذا حساس است .

باید در مصرف خوراکی و مواد غذایی دقت لازم را داشت. از سبزیجات، گیاهان، خشکبار و غلات شامل کربوهیدرات استفاده کرد که قند کمتری دارند. همچنین گوشت خالص بسیار قند کمی دارد.

باید به بهداشت دهان و دندان توجه شود. حداقل دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان فراموش نشود. مسواک زدن صحیح حدود 3 تا 5 دقیقه باید طول بکشد. تمام سطوح دندانی نظیر سطح جونده و سطح بیرونی و درونی دندان ها را تمیز کند. در صورتی که اگر یک بار در روز مسواک می زنید بهترین زمان، پس از صرف شام و پیش از خوابیدن است. حتما از خمیردندان های فلورایددار استفاده شود.kermany
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: