کد خبر: ۲۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 08
بنا بر توافق مشترک با وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان غذا و دارو، قرار است شغل عطاری بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی جزو مشاغل فنی و تخصصی شناخته شود و بزودی این آیین نامه ابلاغ می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: قرار است شغل عطاری بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی جزو مشاغل فنی و تخصصی شناخته شود و بزودی آیین نامه آن ابلاغ می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمود خدادوست  ، درباره نظارت بر عطاری‌ها و عملکرد آن‌ها، گفت: بنا بر توافق مشترک با وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان غذا و دارو، قرار است شغل عطاری بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی جزو مشاغل فنی و تخصصی شناخته شود و بزودی این آیین نامه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با ابلاغ این موضوع، هر شخصی که اقدام به درخواست  پروانه کسب عطاری کند، باید دوره آموزشی تخصصی را طی کنند. به این ترتیب زمانی که عطاری‌ها جزو مشاغل فنی و تخصصی شوند، علاوه بر نظارت وزارت صنعت، سازمان غذا و دارو(medicine) و بخش‌هایی از وزارت بهداشت نیز می‌توانند بر عملکرد آن‌ها نظارت کنند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، همچنین درباره وضعیت داروخانه‌های طب ایرانی سنتی و اقداماتی که برای عرضه داروهای گیاهی صورت گرفته، گفت: آیین‌نامه‌ای در خصوص مجزا شدن داروخانه‌های طب ایرانی سنتی ابلاغ شده بود، اما بنا بر ایرادهایی که انجمن داروسازی بر آن وارد کرد و چالش‌های پیش‌رو، موجب به بازنگری این آیین‌نامه شد.

خدادوست در خاتمه خاطرنشان کرد: بنا بر توافقی که با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن علمی داروسازی شکل گرفت، ما در حال نوشتن روابطی برای عرضه داروهای گیاهی هستیم؛ به نحوی که با شرایط خاص، گیاهان دارویی بسته‌بندی شده طبیعی و سنتی(Traditional) را در داروخانه‌های رایج عرضه کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: