کد خبر: ۲۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 07
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، ابتدا به میز خدمت این اداره‌کل رفت و درحالی که متصدی این میز او را نمی‌شناخت به عنوان یک ارباب‌رجوع سوالاتی را پرسید و در جریان نحوه پاسخگویی به عشایر و مردم قرار گرفت
شفاآنلاین> اجتماعی> الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز روستا و عشایر به صورت سرزده ابتدا به اداره‌کل عشایر<Nomads> رفت و با کارمندان و ارباب‌رجوع‌ها گپ و گفت کرد مشکلاتشان را شنید و سپس با حضور در اداره‌کل دامپزشکی این روز را تبریک گفت.

 به گزارش شفاآنلاین: الیاس تاج‌الدینی امروز به مناسبت روز روستا و عشایر به صورت سرزده ابتدا به اداره‌کل عشایر رفت و با کارمندان و ارباب‌رجوع‌ها گپ و گفت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، ابتدا به میز خدمت این اداره‌کل رفت و درحالی که متصدی این میز او را نمی‌شناخت به عنوان یک ارباب‌رجوع سوالاتی را پرسید و در جریان نحوه پاسخگویی به عشایر و مردم قرار گرفت.

تاج‌الدینی بعد از آن به اتاق کارمندان و کارشناسان رفت و با تبریک روز عشایر به آنان خسته نباشید گفت.

سراغ گرفتن از کارکنان غایب و درب‌های بسته، اقدام بعدی او بود و در حالی که مدیرکل امور عشایر در جلسه اشتغال استانداری بود، معاون توسعه این اداره‌کل، درخواست تاج‌الدینی را اجابت کرد و با ارائه مرخصی‌ها و مأموریت‌ها، توضیحاتی در زمینه کارمندان غایب و فعالیت‌های آنان داد.

با تماس معاون این اداره‌کل؛ مجید علی‌پور در محل کار حاضر می‌شود و با حضور سایر کارکنان و معاونین، جلسه‌ای در دفتر او برگزار می‌شود.

علیپور در این جلسه با بیان اینکه برای نخستین بار است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اهمیت دادن به عشایر، وقت می‌گذارد و به دیدار خادمان آن‌ها می‌آید، گفت: انصافا این حرکت آقای تاج‌الدینی مایه دلگرمی و انگیزه برای کار کردن است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، جهاد کشاورزی را یک خانواده بزرگ توصیف کرد و این رویکرد مدیریتی مدیر ارشد آن را نشانه امیدبخشی برای اتحاد و انسجام بیشتر دانست.

علیپور ادامه داد: جهاد کشاورزی باید در لوای یک پرچم و تحت سیاست‌های واحد به جلو برود که امید است این آشتی مجدد برقرار شود و جهاد کشاورزی با ادارت تابعه خود از امور عشایر گرفته تا تعاون روستایی، دامپزشکی، منابع طبیعی و شرکت خدمات بازرگانی و غله رابطه هدفمند و حامیانه‌ای داشته باشد.

الیاس تاج‌الدینی نیز در این دیدار با تبریک روز عشایر گفت: جهاد کشاورزی یک پیکره واحد است و دوره انشقاق و اختلاف و رویکردهای سلیقه‌ای و جزیره‌ای گذشته است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: مجموعه جهاد کشاورزی یک سنگر اررزشمند و واحد است که همه ما برای یک هدف والا و هماهنگ، در آن می‌جنگیم و به جامعه هدف خدمت می‌کنیم.

تاج‌الدینی با بیان اینکه در چند سال گذشته، جامعه عشایری ما از تک محصولی خارج شدند و علاوه بر گوشت در سایر تولیدات کشاورزی نیز حرف برای گفتن دارند، تأکید کرد: حقیقتا در این حوزه کار شده و زحمات زیادی کشیده شد که باید به همه خادمان عشایر خسته نباشید گفت.

او در گام بعدی و با یک روز تأخیر به سراغ کارمندان دامپزشکی رفت تا این روز را نیز به آنان تبریک بگوید و پیام جدید یک رویکرد مدیریتی جدید را به آنان نیز بدهد.
در این بازدید نیز که سرزده بودن آن با حضور مدیرکل دامپزشکی در مأموریت قابل اثبات بود، تاج‌الدینی در دیدار با معاونین و مدیران میانی این اداره‌کل مشکلات آن‌ها را شنید.

چهارلنگ، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دامپزشکی در این دیدار با بیان اینکه این اقدام مدیر ارشد بخش کشاورزید در سرکشی از ادارات تابعه ارزشمند است، گفت: حقیقتا شاید تاکنون کمتر فرصتی پیدا شد تا مشکلات انباشته شده بخش دامپزشکی از سوی متولیان شنیده شود اما امروز هم امیدوار شدیم که این مشکلات شنیده شوند و هم در راستای رفع آن‌ها قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی به شدت مشکل داریم و در یک دهه اخیر مجوزی برای جذب نیرو نداشتیم؛ در حوزه اعتبارات نیز در مضیقه هستیم و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، قادر به اداره حداقلی امورات مردم و دامداران هستیم.

دکتر چهارلنگ با بیان اینکه این دیدارها مایه دلگرمی است و حتی با وجود مشکلات، تلاش‌ها را مضاعف می‌کنیم، تصریح کرد: سهم دامپزشکی از فصل کشاورزی در بودجه سال‌های متمادی بسیار پایین است، که انتظار ما از آقای تاج‌الدینی حمایت از دامپزشکی و تلاش برای افزایش این اعتبارات است.

دکتر صادقی، مدیر بودجه و ارزیابی عملکرد دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تأیید مشکلات مالی و اعتباری و نیروی انسانی گفت: با وجود همه تنگناها و محدودیت‌ها، اداره‌کل دامپزشکی این استان در کشور حرف برای گفتن دارد و هیچ یک از امورات حیاتی این اداره روی زمین نمانده است.

صادقی با بیان اینکه ما در عمل دارای رتبه و جایگاه کشوری هستیم و نه در حرف ادامه داد: اندک اعتبارات حوزه دامپزشکی صرف پرداخت غرامت‌ها و خسارات بیماری‌ها به دامداران می‌شود که نیازمند نگاه ویژه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هستیم.

وی کار در دامپزشکی را خطرزا خواند و تأکید کرد: مأموریت‌ها و رسالت کارمندان دامپزشکی با جان آن‌ها بازی می‌کند و آن‌ها دائما در معرض بیماری هستند.

وی همچنین از مدیر ارشد بخش کشاورزی این استان تقاضا کرد تا مراکز جهاد کشاورزی در بخش‌ها و روستاها با دامپزشکی و مأموران این اداره‌کل همکاری کنند.

 تاج‌الدینی نیز در این دیدار با بیان اینکه کار شما هم حساس و حیاتی است و هم خیلی نمود بیرونی و ظاهری ندارد، گفت: ما کار شما را می‌بینیم و قدر آن را می‌دانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مشکل نیروی انسانی دامپزشکی را از طریق جذب سرباز به صورت موقت حل می‌کنیم و در بحث اعتبارات نیز پیگیری‌های لازم از قبل و بنا به اهمیت این بخش انجام شده و در ادامه نیز برای افزایش سهم دامپزشکی از فصل کشاورزی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: من می‌دانم که شما از دل و جان برای مبارزه با بیماری‌ها که یکی از ارکان مهم تأمین امنیت غذایی است، تلاش می‌کنید.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش بیشتر استفاده شود تا خدمات بهتر و به موقعی به جامعه هدف ارائه شود.

تاج‌الدینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخی تعارضات و اختلاف نظرها در امورات اداری گفت: بخش تولید و بهداشت همواره تعارضاتی دارند اما امروز وقت آن رسیده است که این تعارضات را در یک نقطه مشترک و معقول پایان دهیم و همانند یک پیکره واحد و تنومند برای خدمت به قشر زحمت‌کش کشاورز تلاش کنیم. فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: