کد خبر: ۲۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 04
وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به محض اینکه محلی آلودگی شناسایی و اطلاع رسانی شود، بلافاصله وارد عمل شده و درمحل حاضر می‌شویم
 شفاآنلاین> سلامت> رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه درتمام طول سال گذشته حتی یک مورد انسانی آنفلوآنزای مرغی نداشتیم و این مساله به خاطر اطلاع رسانی و اقدامات به موقع در اطلاع رسانی بود.

به گزارش شفاآنلاین: محمدمهدی گویا اظهار داشت: درخصوص جزئیات اتفاقات اخیر در مرغداری تهران و چند مرغداری در اصفهان، سازمان پاسخگو سازمان دامپزشکی<Veterinary Organization> است، اما باید به این نکته اشاره کنم که وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به محض اینکه محلی آلودگی شناسایی و اطلاع رسانی شود، بلافاصله وارد عمل شده و درمحل حاضر می‌شویم.


وی در ادامه گفت:با حضور در محل آلودگی به طور کامل بر عملیات معدوم سازی پرنده‌های بیمار نظارت کامل خواهیم داشت و همچنین با همکاری سازمان دامپزشکی کشور تمام پرسنل واکسینه می‌شوند.

گویا اضافه کرد: علاوه براین تمامی پرسنل ده روز با داروی پیشگیری تحت درمان قرار خواهد گرفت و پس از اینکه تمامی کارکنان دو هفته تحت نظرقرار دادند تا در صورت بروز علائم آنفلوآنزا رسیدگی‌های لازم صورت گرفته و مطئن شویم بیماری فرد توسط پرندگان به وجود نیامده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روند نظارتی همیشه و به طور مرتب انجام می‌شود، افزود: گزارش‌های اولیه از دو طریق یکی سازمان دامپزشکی محل موردنظر و دومی از طریق دامپزشکی محل به وزارت بهداشت اعلام شده و کار‌های پیشگیرانه انجام می‌شود.

گویا تصریح کرد: به هرحال مهم‌ترین مورد در این نوع موارد اطلاع رسانی در زمان وقوع توسط صاحبان مرغداری‌ها و کشاورزان در خصوص پرونده هاست. خوشبختانه درتمام طول سال گذشته حتی یک مورد انسانی هم نداشتیم و این مساله به خاطر اطلاع رسانی و اقدامات به موقع در اطلاع رسانی بود. باید به این نکته توجه داشت که تأخیر در اطلاع رسانی بیماری‌های پرنده‌ها کار پیشگیری را بسیار سخت خواهد کرد و ممکن است باعث جامعیت پیدا کردن بیماری شوند. میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: