کد خبر: ۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 29
شفاآنلاین - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر در سطح کشور در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده اند.
ˈبه گزارش شفاآنلاین ،انوشیروان محسنی بندپیˈ در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: از کل این جمعیت 205 هزار نفر مربوط به خراسان رضوی است که بعد از تهران بیشترین تعداد ثبت نامی این طرح را در کشور دارند.

وی گفت: بر اساس بررسیهای اولیه عمده ثبت نامها مربوط به حاشیه کلانشهرها است چنانکه از کل ثبت نامها در خراسان رضوی 104 هزار نفر مربوط به کلانشهر مشهد می باشد و این تعداد در سبزوار که دومین شهر این استان می باشد حدود 14 هزار نفر است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: این ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و پس از آن هم متوقف نمی شود ضمن آنکه از اول خرداد ماه افراد را به دفاتر پیشخوان دولت معرفی کرده تا دفترچه های بیمه خود را دریافت کنند.

وی افزود: ثبت نام همچنان به صورت اینترنتی انجام می شود و بعد از آن تمرکز بر روی پوشش اجباری بیمه همگانی قرار می گیرد.

او ادامه داد: بدین منظور اهرمهایی را قرار داده ایم که در زمان ازدواج، ثبت نام دانشگاه، انتخاب واحد، اخذ گذرنامه و مانند آن یکی از مدارک الزامی برای ارائه، پوشش بیمه سلامت باشد.

محسنی اظهارداشت: امسال پوشش بیمه ای افراد ثبت نام شده رایگان است اما برای سال 94 شاید سیاستهای دیگری اتخاذ شود.

وی در مورد بیمه اتباع خارجی مجاز و دارای مدارک قانونی ساکن در ایران هم گفت: در این خصوص با کمیساریا عالی پناهندگان دو نشست داشته ایم و با توجه به اینکه درصدی از این حق بیمه را سازمان بهداشت جهانی و نیز کمیساریا می پردازند با آنان در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: معتقدیم سلامتی از جمله مباحثی است که باید همه آحاد جامعه و هرکسی که به صورت قانونی در این کشور زندگی می کند تحت پوشش ایمن سازی ،پیشگیری و درمان قرار گیرد.

وی گفت: در نشست آتی سرانه و نیز حق بیمه پرداختی برای این افراد توسط کمیساریای عالی پناهندگان مشخص و نهایی می شود.

همچنین مدیرعامل سازمان بیمه سلامت امروز در مراسم افتتاح یکصدمین مرکز جامع خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان در مشهد گفت: بسته پایه خدمات بیمه ای کشور با عنوانˈ بسته تجمیع بیمه ها با برخورداری از منابع عمومی دولت ˈ در حال تدوین است و هفته آینده به دولت ارائه می شود.

محسنی بندپی با اشاره به طرح بیمه سلامت همگانی در کشور که هم اینک ثبت نام آن در حال انجام است افزود: ارائه خدمات در این بیمه هیچ فرقی با سایر صندوقهای بیمه ای ندارد.

وی اظهارداشت: کیفیت خدمات در بیمارستانهای دولتی افزایش و تعرفه ها نسبت به سال 92 به قیمت تمام شده نزدیک شده ضمن آنکه تدابیری اندیشیده می شود که پرداختیهای مردم کاهش یابد.

او گفت: امسال با توجه به رویکرد دولت و اعتبارات خاصی که در این زمینه در اختیار سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت قرار داده شد بسته تعهدات پایه بیمه ای بازنگری می شود که هم اینک کار آن در حال انجام است.

وی افزود: به تکمیل خدمات اعتقاد کارشناسی داریم لذا سازمان بیمه سلامت مطالعه و بررسیهای این طرح را به انجام رسانده که بر این اساس از منابع عمومی که دولت در اختیار قرار می دهد بتوانیم یک بسته بیمه پایه خدمتی را برای 77 میلیون نفر جمعیت ایران تهیه کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اعتقاد ما بر آن است سهمی که تامین اجتماعی برای پوشش افراد خود دریافت می کند به این حوزه اختصاص یابد و سهمی که کارگر و کارمند به عنوان درصدی از حقوق و مزایا پرداخت می نمایند برای بیمه تکمیلی آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد افزود: از جمله مباحث آن است که میزان و درصد پرداختی افراد و میزان منابع ورودی به صندوقها یکسان نیست.

او افزود: تجمیع، الزامات و پیش شرطهایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد لذا هدف این است که بر اساس منابعی که دولت می دهد و سهمی که خدمات تامین اجتماعی برای پوشش بیمه شدگان می گیرد بسته پایه خدمات بیمه را برای 77 میلیون ببینیم.

محسنی بندپی گفت: امسال با توجهی که دولت یازدهم به بخش سلامت داشته شرایطی در حال طراحی است و به احتمال زیاد از اول خرداد ماه اجرا می شود و بر این اساس بیمار در بیمارستانهای دولتی 10 درصد فرانشیزی که قانون مشخص کرده را پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: در واقع بیمار برای ملزومات مورد نیاز در جراحی قلب و پروتزها، جراحی زانو و لنزهای مورد نیاز در جراحی چشم و مانند آن به بیرون بیمارستان هدایت نمی شود زیرا این اقلام در خود بیمارستانها تهیه و تحویل می شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: این سازمان موظف و مکلف است از بیماری که از بیمارستان دولتی ترخیص می شود فقط 10درصد هزینه ها را دریافت نماید.

وی در ادامه با اشاره به ˈبیمه تکمیلی آتیه سازان حافظˈ نیز گفت: این بیمه از مجموعه سازمان بیمه سلامت است که از سال 81 فعال شده و به عنوان یک بیمه تکمیلی فنی با برخورداری از نیروهای کارآمد و مجرب جمعیتی را پوشش می دهد که به لحاظ مسایل سلامتی بیشتر باید تحت نظر باشند.

او افزود: این بیمه صندوقهای بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را تحت پوشش دارد و در یک بررسی آماری انجام شده تقریبا رضایتمندی افراد تحت پوشش از آن بویژه در دو سه سال اخیر بالا بوده است.

وی گفت: ˈبیمه آتیه سازان حافظˈ با رویکرد سلامت محوری مدنظر سازمان بیمه سلامت و در جهت ارتقا بسته خدمت و حفاظت از بیمه شدگان در مقابل پرداخت هزینه سلامت و افزایش کیفیت و پاسخگویی مناسب، فعالیت و حرکت کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: این بیمه بیش از پنج میلیون و 800 هزار نفر را تحت پوشش دارد و خدمات کیفی، درمانی و تکمیلی قابل قبولی را در اختیار این جمعیت که به لحاظ سنی بیشتر نیازمند مراقبتهای سلامتی و پوشش و حمایت هستند قرار داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: