کد خبر: ۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 28
شفا آنلاین:طبق اعلام وزارت بهداشت در مدینه و مکه تعدادی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این امر باعث افزایش مراقبت زائران از خود می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت  از گسترش ویروس کرونا در عربستان خبر داد و گفت: کرونا ویروس یک بیماری ویروسی است که دستگاه تنفسی را گرفتار می‌کند و در برخی از موارد می‌تواند باعث درگیری دیگر ارگان‌ها شامل کلیه و کبد شود. 

وی با بیان اینکه این ویروس متاسفانه واکسن و حتی درمانی ندارد، افزود: این بیماری نسبتا شدید است، بایستی مراقب بود که مبتلا به این بیماری نشد، تحقیقات نشان داده که کسانی که در تماس نزدیک با حیواناتی به خصوص شتر هستند، بیشتر مبتلا به بیماری می‌شوند. 

گویا تاکید کرد: ظرف چند روز گذشته موارد ابتلا به بیماری افزایش پیدا کرده است و اکثر پرستار و پزشکانی که در ارتباط با بیماران مبتلا به این بیماری بودند خود نیز مبتلا شده‌اند در واقع این ویروس قابلیت انتقال از یک فرد به فرد دیگر را دارد. 

وی با بیان اینکه بیماری در مدینه و مکه هم موارد ابتلا داشته است، عنوان کرد: زائران باید توجه داشته باشند که به طور کامل بهداشت فردی خود را حفظ کنند و افراد با زائرانی که علائمی شبیه سرماخوردگی دارند از روبوسی و دست دادن خودداری کنند در کل تمام افراد دست‌هایشان را به طور کامل با آب و صابون شستشو دهند و تمام افراد در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخورگی به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند. 

گویا خاطر نشان کرد: تا به حال ۴۲۰ نفر در کل دنیا مبتلا به این ویروس شدند که بیشترین مبتلایان در کشور عربستان بودند و تعداد آمار فوت شدگان هم ۹۷ نفر اعلام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: