کد خبر: ۲۱۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
گروهی از متخصصان آمریکایی در مطالعات خود دریافتند استعمال سیگار می‌تواند توانایی پالپ دندان را در مقابله با بیماری‌ها کاهش دهد
شفا آنلاین>سلامت>بررسی‌ها نشان می‌دهد که استعمال سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان بر اساس مشاهدات خود اظهار داشتند: استعمال سیگار علاوه بر آنکه فرد را در معرض سرطان<Cancer> ریه و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد، می‌تواند سیستم ایمنی را تضعیف کرده و بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی بگذارد.

گروهی از متخصصان آمریکایی در مطالعات خود دریافتند استعمال سیگار می‌تواند توانایی پالپ دندان را در مقابله با بیماری‌ها کاهش دهد. این عامل می‌تواند توضیح دهد چرا در صرف کنندگان سیگار در مقایسه با دیگران روند درمان اندودونتیک (ریشه‌درمانی) با کندی انجام می‌شود.

در این بررسی محققان به مطالعه روی ۳۲ فرد سیگاری و ۳۷ فرد دیگر که به نوعی التهاب بافت دندانی مبتلا بودند، پرداختند و مشاهده شد مصرف کنندگان سیگار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری لثه هستند و دو برابر بیشتر احتمال دارد به کانال ریشه دندان نیاز پیدا کنند.

 به گفته محققان با بررسی پالپ دندانی مصرف کنندگان سیگار با افراد غیرسیگاری این فرضیه مطرح شد که قدرت دفاعی طبیعی در افراد سیگاری کاهش پیدا می‌کند هرچند به طور کامل از بین نمی‌رود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: