کد خبر: ۲۱۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
مصرف زیاد الکل باعث می‌شود سطح برخی چربی‌ها (تری گلیسیرید) در خون افزایش پیدا کند، همچنین نوشیدن الکل و اعتیاد به آن می‌تواند به سکته مغزی منجر شود
شفا آنلاین>سلامت>متخصص قلب و عروق گفت: افزایش تری گلیسیرید خون، سکته مغزی، فشار خون و افزایش وزن تنها قسمتی از عوارض خطرناک مصرف الکل است.

به گزارش  شفا آنلاین: سپیده تقوی متخصص قلب و عروق درباره تاثیر مصرف الکل بر بیماری های قلبی گفت: مصرف زیاد الکل باعث می‌شود سطح برخی چربی‌ها (تری گلیسیرید) در خون افزایش پیدا کند، همچنین نوشیدن الکل و اعتیاد به آن می‌تواند به سکته مغزی<stroke> منجر شود.

وی افزود: نوشیدن الکل در عملکرد داروهایی که مصرف می‌کنید نیز تأثیر دارد، از این رو دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما تمایل به ترک مصرف الکل پیدا کنید و همه افراد باید از نوشیدن الکل خودداری کنند.

تقوی گفت: برخی از افراد به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی ممکن است بخواهند الکل را ترک کنند، برخی دیگر به دلیل واکنش منفی داروهای مصرفی آن ها نسبت به الکل و برخی به دلایل مذهبی و برخی نیز ممکن است به دلیل تمایل به داشتن زندگی سالم‌تر بخواهند برای اصلاح سبک زندگی خود از مصرف الکل خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: زمانی که الکل را به طور کامل یا به صورت تدریجی ترک کردید، ممکن است پیشرفت‌هایی را در این راه دیده و احساس کنید. پس از ترک مصرف الکل پر انرژی تر شده‌، بهتر می‌خوابید و کمی هم وزن کم خواهید کرد. با این اتفاق در طولانی مدت به خودتان کمک خواهید کرد احتمال ابتلا به سرطان‌<Cancer>، بیماری‌های کلیوی یا بیماری‌های قلبی را از خود دور کرده و فشار خون خود را کاهش دهید.

تقوی افزود: با توجه به اینکه کالری الکل بسیار بالاست، نوشیدن آن می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. مصرف الکل باعث کم شدن توان شما در کنترل احساساتتان می شود از این نمی توانید از برنامه غذایی سالم خود پیروی کرده و آن را حفظ کنید. اگر شما در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید نوشیدن الکل را کنار بگذارید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: