کد خبر: ۲۱۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
نظام سلامت کشور، باید خدمات دوران سالمندی را از سایر گروه های جامعه تفکیک و نگاه متفاوتی به خدمات سالمندی داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>دانشیار گروه طب سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بیش از ۶۰ درصد تخت های مراقبت های ویژه در اشغال سالمندان است.

به گزارش شفا آنلاین: مهتاب علیزاده ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره طب سالمندی در مرکز همایش های رازی تهران، افزود: اینکه فکر کنیم هزینه کردن برای سلامت سالمندان، دور ریختن سرمایه است، اشتباه بوده و برعکس باعث کاهش هزینه های نظام سلامت<Health> خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که ۶۰ درصد تخت های مراقبت های ویژه در مراکز درمانی کشور درگیر افراد بالای ۶۰ سال است، ادامه داد: این افراد با بیماری های متعدد حداقل ۶ ماه در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند و اطرافیان آنها حاضر به ترخیص بیمار<Patient> نیستند، چون نمی توانند از آنها در منزل مراقبت کنند.

علیزاده بر ضرورت ایجاد و توسعه خدمات مراقبت سالمندی در منزل تاکید کرد و افزود: ایجاد و توسعه چنین خدماتی، باید یکی از اولویت های کشور باشد. 

وی اظهارداشت: ایجاد و توسعه خدمات مراقبت سالمندی در منزل، علاوه بر اینکه می تواند منجر به ارتقای کیفیت خدمات به سالمندان شود، باعث ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

علیزاده تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری در این بخش بیهوده و بی فایده بود، قطعا کشورهای توسعه یافته به این سمت نمی رفتند.

دانشیار گروه طب سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: نظام سلامت کشور، باید خدمات دوران سالمندی را از سایر گروه های جامعه تفکیک و نگاه متفاوتی به خدمات سالمندی داشته باشد.

وی با اشاره به تعدد بیماری های دوران سالمندی، گفت: ایجاد مراکز نگهداری از سالمندان بعد از سکته مغزی که دچار افسردگی می شوند، رفتار درمانی و درمان های بیماری های سالمندان، از جمله موضوعاتی است که می بایست مسئولان و برنامه ریزان حوزه سلامت، به آنها توجه کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: