کد خبر: ۲۱۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 02
امروزه استفاده از تکنولوژی‌های مختلف رونق بسیاری گرفته است و ابداعات مهندسان فضایی نیز در این حوزه کم نبوده است. به تازگی دانشمندان ناسا توانسته‌اند از سوخت هیدروژن مایع که نیرویی سبک و قدرتمند است برای حفاظت در برابر لرزه‌های مختلف استفاده کنند
شفاآنلاین> اجتماعی> محققان حوزه فضایی توانسته‌اند با بهره‌گیری از دانش‌های مختلف به بهبود زندگی افراد کمک کنند.

به گزارش شفاآنلاین: اختراعات محققان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود. در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات بپردازیم.

امروزه استفاده از تکنولوژی‌های مختلف<Various technologies> رونق بسیاری گرفته است و ابداعات مهندسان فضایی نیز در این حوزه کم نبوده است. به تازگی دانشمندان ناسا توانسته‌اند از سوخت هیدروژن مایع که نیرویی سبک و قدرتمند است برای حفاظت در برابر لرزه‌های مختلف استفاده کنند.

این سوخت به خدمه پروازهای فضایی کمک می‌کند تا بتوانند در برابر لرزه‌های فضایی مقاومت کرده و همچنین از ساختمان در برابر زلزله‌  مراقبت کرد.

جلوگیری از آسیب اجسام الکتریکی به کمک فناوری فضایی
اگر قطعات الکتریکی بیش از اندازه داغ شوند، آسیب‌های جدی‌ به اجسام اطراف خود وارد می‌کنند، از این رو دانشمندان حوزه فضایی توانسته‌اند با بهره‌گیری از لوله‌های بدون نیاز به پمپ مکانیکی، گرمای اجسام را دریافت کنند و اجازه ندهند آنها بیش از اندازه حرارت ببینند.

 تصاویر پردازش شده به کمک درمان شما می آید
دانشمندان توانسته‌اند از تصاویر پردازش شده برای کمک به انجام دقیق MRI استفاده کنند.

این تصاویر که در بخش پزشکی به کار می‌روند می‌توانند علائم حیاتی یک بیمار را به درستی تشخیص دهند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: