کد خبر: ۲۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 02
وقتی مصرف می‌کنم حالم بهتر می‌شود، با مصرفش حداقل کمتر به غم‌هام فکر می‌کنم، این‌ها توجیهاتی است که افراد در هنگام مصرف الکل به زبان می‌آورند
شفاآنلاین>سلامت> الکل ماده روان‌گردانی که هوشیاری فرد را تغییر می‌دهد و ادراکات و رفتار‌های او را دگرگون می‌کند، این مایع خطرناک آینده جوانان را تباه می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، «وقتی مصرف می‌کنم حالم بهتر می‌شود»، «با مصرفش حداقل کمتر به غم‌هام فکر می‌کنم»، این‌ها توجیهاتی است که افراد در هنگام مصرف الکل به زبان می‌آورند؛ روان‌گردانی که با از بین بردن هوشیاری فرد، ادراکات و رفتارهای او را دگرگون می‌کند، الکل به محض مصرف، جذب بدن شده و حالت طبیعی او را از بین می برد، به صورتی که دیگر قادر به فکر کردن نبوده و رفتارهای غیر طبیعی از خود نشان می‌دهد.

مصرف این نوشیدنی در بین نوجوانان بیشتر دیده شده، غافل از اینکه این مایع خطرناک آینده آن ها را تباه می‌کند.

متاسفانه این روزها خبرهایی ناگوار درباره مرگ عده ای از مصرف کنندگان الکل در برخی شهرهای کشور به گوش می خورد، افرادی که الکل های تقلبی جان شیرین آن ها را گرفته و به کام مرگ سپرد؛ از این رو بر آن شدیم تا شما را با برخی از  مضرات وحشتناک این نوشیدنی خطرناک آشنا کنیم.

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه (Nutrition)درباره مضرات الکل اظهار کرد: الکل ماده‌ای است که از نظر ارزش تغذیه‌ای نزدیک به روغن است و اولین آسیبی که به بدن وارد می‌کند اضافه وزن است، اغلب افرادی که الکل مصرف می‌کنند شکم و پهلویی چاق دارند که نسبت به بقیه اندام‌ها برجسته‌تر است، دلیل آن هم تجمع چربی، به خصوص در نواحی شکم و پهلو است زیرا چربی در این نواحی به سرعت جذب می‌شود.

کبد چرب الکی ها را تهدید می‌کند

این متخصص تغذیه بیان کرد: چرب شدن کبد  از دیگر مضرات استفاده از الکل است، معمولا افرادی که به صورت مداوم این ماده را مصرف می‌کنند دچار سیروز کبدی می‌شوند که در مراحل وخیم با آسیب به کبد منجر به مرگ فرد خواهد شد.

فرح‌بخش ادامه داد: افرادی که کبد چرب و اضافه وزن دارند اگر این ماده را مصرف کنند وضعیت آنها بدتر شده و سلامتی آنها به خطر می‌افتد؛ خوب است بدانید مصرف سنگین الکل فرد را در برابر ناراحتی‌های قلبی آسیب‌پذیر تر می‌کند و احتمال حملات قلبی، سکته و فشار خون را افزایش می‌دهد، همچنین الکل با تاثیر روی سیستم ایمنی بدن و با ضعیف کردن عوامل دفاعی بدن، فرد را در برابر بیماری‌های مختلف آسیب‌پذیر می کند.

وی گفت: باوری غلط در بین مردم وجود دارد که مصرف الکل برای افرادی که مشکل قلبی عروقی دارند مفید است، خوب است بدانید که مصرف این ماده نه تنها بیماری آن‌ها را درمان نمی‌کند بلکه علاوه بر بیماری قلبی عروقی، بیماری‌هایی (Diseases)دیگر برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

محمد حسین فرقانی متخصص عمومی اظهار کرد: الکل چربی را حذف می‌کند و با حذف این چربی، دیواره سلول‌ها نیز از بین خواهد رفت؛ به این معنا که به محض رسیدن این ماده به هر سلولی، آن سلول از بین خواهد رفت؛ خوب است بدانید الکل بیشترین آسیب را به سلول‌های مغز و کبد می‌رساند، علاوه بر این، تمامی سلول های بدن در هر نقطه ای که باشند، از بین خواهند رفت.

اروپایی ها، بیشترین مصرف کنندگان الکل

این متخصص عمومی بیان کرد: یکی دیگر از مضرات استفاده از الکل، کبد چرب است؛ طبق آمارهای محققان بیشترین مصرف الکل در جهان مربوط به اروپاست و در اروپا افرادی بیشتر دچار کبد چرب می‌شوند که در نهایت این کبد چرب منجر به مرگ آنها خواهد شد.

فرقانی تشریح کرد: سلول‌هایی در بدن وجود دارند که با از بین رفتن تبدیل به چربی می‌شوند، این چربی در بین مردم به نام کبد چرب شناخته شده است؛ زمانی که کبد چرب شود بدن دچار سیروز کبدی می‌شود و در پی آن مشکلاتی متعدد برای او به وجود خواهد آمد، همچنین مصرف الکل برای دستگاه گوارش بسیار مضر است و منجر به بیماری‌های گوارشی خواهد شد.

وی افزود: مشکلات چشمی  از دیگر مضرات استفاده از الکل است؛ الکل به مرور زمان اثر بینایی را از بین خواهد برد؛ الکل به محض نوشیدن  جذب بدن می‌شود و به سرعت فرد را از حالت عادی خارج می‌کند و او حالت بیهوشی به خود می‌گیرد، در نتیجه هوشیاری او از بین  خواهد رفت و کارهایی غیرعادی از خود بروز می‌دهند که ممکن است آینده او را تحت‌الشعاع قرار دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: