کد خبر: ۲۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 02
امروزه با استفاده از روش‌های محافظه‌کارانه سعی می‌شود حنجره به طور کامل برداشته نشود، البته حتی اگر شدت بیماری به حدی بود که مجبور شویم به طور کامل حنجره را برداریم می‌توانیم صدای فرد را از طریق کاشت پروتز برگردانیم
شفاآنلاین>سلامت> در گذشته‌های نه چندان دور، متخصصان برای درمان و پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان حنجره مجبور بودند حنجره بیمار را به طور کامل بردارند به گونه‌ای که بیمار صدای خود را از دست می‌داد. اما امروزه به مدد پیشرفت علم و دانش بشری از روش‌های محافظه‌کارانه استفاده می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران می‌گوید: امروزه با استفاده از روش‌های محافظه‌کارانه سعی می‌شود حنجره به طور کامل برداشته نشود، البته حتی اگر شدت بیماری(Sickness) به حدی بود که مجبور شویم به طور کامل حنجره را برداریم می‌توانیم صدای فرد را از طریق کاشت پروتز برگردانیم.

دکتر مهدی خواجوی با اشاره به راه‌های درمان این بیماری می‌افزاید: در صورتی که سرطان در مراحل اولیه باشد می‌توان با کمک لیزر، قسمت سرطانی را به خوبی از حنجره برداریم بدون اینکه ساختمان حنجره باز شود. ولی باید توجه داشت که تشخیص این بیماری هر چه سریع‌تر باشد درمان با موفقیت بهتری همراه خواهد بود و نیازی به برداشت حنجره نداریم.
این جراح سر و گردن در ادامه، مهم‌ترین نشانه سرطان حنجره را معرفی می‌کند؛ گرفتگی صدا یکی از شایع‌ترین نشانه‌های سرطان حنجره محسوب می‌شود بخصوص اگر توده سرطانی روی طناب‌های صوتی قرار گرفته باشد. از این‌رو همه افراد بویژه کسانی که سن بالا دارند و سیگار استعمال می‌کنند باید گرفتگی صدا را جدی بگیرند.

آلودگی های محیطی مهم ترین عوامل  ابتلا به سرطان

سالانه حدود 90 تا 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان(Cancer) در کشور مشاهده می‌شود، دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی ایران با بیان این خبر می‌گوید: آمار ابتلا به سرطان در کشور ما کمتر از میانگین جهانی است ولی سرعت رشد سرطان در کشورهای جهان سوم از جمله ایران بیشتر از سایر کشورها است.

دکتر پدرام فدوی تصریح می‌کند: آلودگی محیطی که در صدر آن آلودگی هوا و غذا قرار دارد و همچنین آلودگی ناشی از کودهای شیمیایی از اصلی‌ترین عوامل خطر بروز سرطان محسوب می‌شود. البته تغذیه نامناسب و کیفیت بد زندگی نیز در ایجاد این بیماری(Sickness) اثرگذار است.

عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با تأکید بر اینکه درصدی از دلایل ابتلا به سرطان قابل پیشگیری است خاطرنشان می‌کند: چاقی یکی از فاکتورهای خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها است در حالی که می‌توان با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب یعنی مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین پرهیز یا کاهش مصرف روغن‌های نامناسب در پیشگیری از سرطان گام‌های مهمی برداشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ژنتیک در 90 درصد از سرطان‌ها تأثیری ندارد، تأکید می‌کند: هرچند بخش عمده سرطان‌ها در اثر تغییر ژنتیکی ایجاد می‌شوند ولی بهتر است بدانید سرطان چندان ارثی نیست و تنها بخش کمی از سرطان‌ها ممکن است از طریق وراثت منتقل شوند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: