کد خبر: ۲۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 30
مسائل خانواده و موضوعات مرتبط با آن مسائل ریشه ای هستند و در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ یکی از آسیب‌هایی که در حوزه طلاق با آن مواجه هستیم این است که آمارهای منتشر شده خود آسیب هایی را ایجاد می کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: رشد جهشی طلاق در سه تا چهار سال گذشته متوقف شده است.

به گزارش شفا آنلاین:تقی رستم وندی روز یکشنبه در صد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: در این جلسه شورای اجتماعی کشور که سومین جلسه ای است که امسال در مبحث طلاق در شورای اجتماعی کشور برگزار می شود، موضوع طلاق <  Divorce>به بحث و گفتگو گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل خانواده و موضوعات مرتبط با آن مسائل ریشه ای هستند و در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ یکی از آسیب‌هایی که در حوزه طلاق با آن مواجه هستیم این است که آمارهای منتشر شده خود آسیب هایی را ایجاد می کنند.

رستم وندی ادامه داد: در سه تا چهار سال گذشته به دلیل حساسیت های خاصی که در مبحث طلاق در جامعه ایجاد شده بود، توفیق ایجاد شد که بتوانیم شاخص‌های طلاق را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه شیب مربوط به آمار طلاق ها نشان دهنده این است که طلاق زیاد شده است اما روش دقیق و معتبر برای تعیین صحیح آمار این است که میزان طلاق با شاخص زنان متاهل سنجیده شود و سنجش بر اساس شاخص زنان متاهل نشان می دهد که طلاق اندکی کاهش یافته است.

رستم وندی اعلام کرد: تمرکز در شورای اجتماعی کشور در مبحث طلاق بر برنامه ملی کنترل طلاق است که در این نشست نیز مورد بررسی قرار گرفت و در پنج ایستگاه شامل برنامه های پنجگانه بررسی ها انجام شد که رویکرد اصلی آن استان تهران بود.

وی گفت: در دو سال گذشته در دو استان البرز و خراسان رضوی به عنوان طرح پایلوت در زمینه بررسی و کنترل طلاق برنامه‌هایی به اجرا درآمد که توفیق هایی نیز حاصل شد.

رستم وندی افزود: برنامه ها منجر به این شد که در استان خراسان رضوی رتبه طلاق به پنج برسد و در استان البرز نیز از رتبه سه به 10 رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که موفقیت‌هایی در زمینه کاهش طلاق در این دو استان حاصل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: